Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Undersider med katogorier, webdesign.

adeneo

Medlem
Øøhh, hvis du mener å elegant gi filen kategorier.html navnet kategorier, altså å kutte ut filendelsen, så er det teknisk mulig ja, i hvert fall på de fleste nyere nettlesere da de uansett parser etter doctype.
Derimot så går det mot alle standarder, ikke bare på nett men i dataverden forøvrig, og det er en snarvei ikke jeg ville anbefalt, men up 2 u.

Du kan forøvrig få et stalltips av meg:

Enkelte ting har noe som heter shorthand, og slik som dette
Kode:
background-color:#282828;
background-image:url('images/nav-button.png');
background-repeat:no-repeat;

kan du skrive i shorthand slik
Kode:
background: #282828 url('images/nav-button.png') no-repeat;

Det samme gjelder for mange andre ting, og for eksempel marginer kan gjøres slik:
Kode:
margin: 0 10px 10px 0;

Som gir ingen margin på toppen og til venstre, og 10px i bunn og til høyre, altså er det normalt nesten aldri behov for å skrive margin-bottom e.l. og heller ikke å skrive background-image, background-color osv.
 
Sist redigert:

Venator

Medlem
Jo takk for det, har lært litt om det. Men kan du noe om hvordan jeg kan fjerne det med den metoden som er nevnt før.. eller HVOR jeg kan lære om det. For meg er det viktig å skjønne alt jeg skriver, vite hvorfor jeg skriver det og hvordan det fungerer.
 

adeneo

Medlem
Hadde vel kanskje begynt med en titt på sidene til Apache, da mod_rewrite er en modul for Apache operativsystemet til serveren.

Et søk på mod rewrite på Google gir rundt 3 mill treff, så det er nok av informasjon om dette, men det er en artikkel her som så ut til å forklare det ganske greit.
 
Topp