Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ung deltaker - hvordan starter jeg en nettside?

Ola96

Medlem
Føler meg litt klar for å begynne å utvikle noe nå, men trenger idèer om hva siden skal handle om. Moped har jeg ikke fått tak i så det blir det IKKE.
Men det jeg har funnet ut litt av å være her inne, bygge opp egne tekser. Interessante og spennende, noe folk liker.
Jeg tror jeg skal gå for host1.no, der fantastico gjør at wordpress kommer inn enkelt. Og serveren er i Norge :)
 

Erlend

Medlem
Hva du skal skrive om må du jo finne ut av selv. Skriv om det som interesser deg, om det er bil, moped eller annet spiller ingen rolle så lenge du er interessert i det du skal skrive om.
 

Ola96

Medlem
Hva med et skoleforum elns? Altså der vi kan diskutere forskjellige ting f.eks tentamen examen, fester i helger osv. Eller et for hele bygda.

Men er det vanskelig å sette opp noe sånt? Evt er det noe som er gratis som ligger ute? Kunne kanskje hatt en IRC chatt? også hvis det er billig/gratis.
 

Ola96

Medlem
Det var ikke sånn jeg mente tenkte å kjøpe domene selv også f.eks ha noe forum template elns der.

Men fant ut litt i sta. Host1 støtter phpBB5 da trenger jeg bare legge inn det gratis etter hva jeg forsto. Også et template jeg finner så er det vel bare å endre? Men hvordan er det å legge inn reklame på disse da? F.eks AdSense.
 

Erlend

Medlem
Det var ikke sånn jeg mente tenkte å kjøpe domene selv også f.eks ha noe forum template elns der.

Men fant ut litt i sta. Host1 støtter phpBB5 da trenger jeg bare legge inn det gratis etter hva jeg forsto. Også et template jeg finner så er det vel bare å endre? Men hvordan er det å legge inn reklame på disse da? F.eks AdSense.

Det finner du plugins til, eller koder det inn i templaten.
 

Ola96

Medlem
Hvis jeg setter opp et forum som handler om der jeg bor .. altså for de som bor i bygda mi. Som er ca 8000 personer, er jeg heldig (?) så kan jeg få ganske medlemmer. Men si at hvis jeg får f.eks 500 medlemmer noe som jeg ser er fullt oppnålig, hvilket forum løsning burde jeg bruke da? tenkte litt på phpbb, men hvordan er det med registrering osv der da?
Også hvilket burde jeg velge da (host1.no) mini eller annet?
 

Ola96

Medlem
Det så veldig bra ut :) Er det sånn at man kan lage under emner av et emne? F.eks så tenkte jeg å ha en post om f.eks skyting og en om håndball, men så skal jeg ha en annet post der emner som ikke blir dekt andre steder f.eks sosiale ''meetings'' for rånere etc.

At jeg kan ha disse mindre interessene under en post.
 

Ola96

Medlem
Har nå funnet ut at det jeg skal ''skape'' er et forum. tenker phpbb også en chat-funksjon men det har jeg ikke studert noe særlig. Er ute etter noe med ganske anonymt design ikke noe plagsomt hvertfall.

Så tips taes i mot med glede!
Tror forumet kommer til å handle om jakt og det som hører til det, kom gjerne med domenenavn forslag på PM.
 

picxx

Well-Known Member
Du skal skape et forum du tror skal handle om jakt og som kanskje skal ha en chatfunksjon.
Hva trenger du egentlig tips om?
Dette kommer til å bli en suksess som slår villmarksliv ned i støvlene.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Å starte et forum er kanskje noe av det vanskeligste du kan gjøre. Nei, det er ikke så vanskelig å innstallere forumprogramvaren, men det er veldig, veldig vanskelig å få folk inn dit og ikke minst få opp aktivitet. Spesielt etter at Facebook kom for fullt.

Og selvom du får en del aktivitet, ligger det ofte lite penger i det å drive et forum.

Om du ikke engang vet helt sikkert hva du vil diskutere, ville jeg bare glemt det.
 
Topp