Kjapp og trygg hosting for Wordpress

UNICEF - Gi en gratis matpakke

Fy faen, at dere ikke eier moral!
Bruke sultne barn for markedsføring er kvalmt. Unicef kan gi disse barna matpakker uten at noen må svare på spørmål.
Og at dere bruker det for å markedsføre dere selv på nett er enda kvalmere, hvor mange matpakker får man for summen som blir brukt på denne kampanjen?
 
Markedsføringskampanjene har jo tydelig som mål å få brukere til å svare på en undersøkelse.
Det står jo i første posten.

Den gir ett inntrykk av at ungene ikke får mat om du ikke svarer. Kvalmende.
"Hjelp et sultent barn" Får ikke dette barnet mat om jeg ikke svarer?

Hadde vært intressant å se kostnad pr. matpakke kontra kostnad pr. lead for unicef.
Og Netbooster bruker denne kampanjen for å markedsføre seg selv og sitt affilate nettverk.
 
Netbooster er åpen om sine publisher priser:
Gi gratis mat: kr. 20 lead (Afflink).

Så 1 av disse energimatpakkene koster 2.50,- (i følge unicef) og det er unicef som betaler for kampanjen? Ser at matpakkene er donert fra ett annet firma, men hvem betaler pr lead?

For hvis Unicef betaler netbooster en avgift og pr lead så vil jeg det si at for hver matpakke som blir gitt bort til ett sultent barn så koster det unicef 10 matpakker?
 

Frode

Medlem
Det er vel sjeldent så enkelt, og ikke heller mulig å måle alle resultater med en slik kampanje?

Hvis Unicef får inn bare 5 nye faddere som betaler 250 kroner i måneden i 10 år fremover, vil jo det økonomiske gå i pluss...
 
Fy faen, at dere ikke eier moral!
Bruke sultne barn for markedsføring er kvalmt. Unicef kan gi disse barna matpakker uten at noen må svare på spørmål.
Og at dere bruker det for å markedsføre dere selv på nett er enda kvalmere, hvor mange matpakker får man for summen som blir brukt på denne kampanjen?

Hei Tore Andre,

Jeg tror det er en liten missforståelse.
Jeg understreker at dette er en kampanje for UNICEF, ikke NetBooster.

Dette er en TM kampanje hvor sluttbruker gir tillatelse til at UNICEF får lov å ringe til de som svarer på undersøkelsen for å verve faddere.

Jeg håper det oppklarer saken.
 

Martin R

Medlem
Oppdatering av "Unicef - Gi en gratis matpakke" tråden:
NetBooster har økt lead prisen til kr. 35
EuroAds har fått inn kampanjen, men de har kun lead pris kr. 30
 
Topp