Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Unngå å vise hele innlegget i WP.... Les Mer..

i-net

Medlem
I de fleste WP templatene jeg bruker vises hele innlegget på forsiden, men jeg kunne tenke meg å kutte dette ned, og heller ha en les mer knapp. Hvordan fikser jeg dette?

Kan man bestemme hvor mye tekst som skal vises?

takk for svar :cool:
 

Ivellios

Medlem
..og for de som er late. Putt inn følgende tagg i posten, når du ønsker at "Read more" linken skal vises og vedkommende må klikke for å lese resten:

Kode:
<!---more-->

Eksempel:
Her sitter jeg å skriver masse svada for å illustrere bruken av "<!---more-->"-taggen. Og jeg begynner å nærme meg et punkt hvor jeg kjenner at forhåndsvisningen av denne posten på førstesiden ikke bør gå lenger enn hit. Derfor putter jeg nå inn denne taggen <!---more-->. Etter denne taggen må leseren/brukeren klikke på en "Les mer/Read more"-lenke, for å lese resten av innlegget.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Kan man bestemme hvor mye tekst som skal vises?

takk for svar :cool:

Du kan gjøre som det er foreslått ovenfor å bruke more taggen, eller du kan lage unikt sammendrag på forsiden ved å skrive det inn i "Utdrag"'s feltet (husker ikke hva det heter på engelsk).
 

Jepp, men det passer sikkert ikke sågodt i trådstarters tilfelle, da jeg utifra innlegget der tolket at han ikke laget templaten selv?

Hvis trådstarter kikker på linken jeg postet i forrige innlegg, så er alt grundig forklart der. Nok til at alle og enhver skjønner alt. F.eks ved å skrive <!--more Les Mer --> så vil det være "Les Mer" som blir lenken.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jepp, men det passer sikkert ikke sågodt i trådstarters tilfelle, da jeg utifra innlegget der tolket at han ikke laget templaten selv?

Hvis trådstarter kikker på linken jeg postet i forrige innlegg, så er alt grundig forklart der. Nok til at alle og enhver skjønner alt. F.eks ved å skrive <!--more Les Mer --> så vil det være "Les Mer" som blir lenken.

Det fungerer fint og bruke excerpt selv om fremsiden henter ut content. Exerpt er jo ett utdrag fra bloggposten, og det er dette som vil bli hentet ut på fremsiden mener jeg.

De fleste themes henter vel ikke ut mer enn 10 poster på fremsiden, så ved og bruke utdrag (excerpt) må jo trådstarter endre sine 10 siste bloggposter, og bare enkelt redigere inn det han vil ha på fremsiden, i excerpt-feltet.

Om du ikke er klar over det, i-net, trenger du ikke slette eller endre noe som helst av innholdet i bloggpostene. Slik som Picxx sier skal fungere utmerket. Alt du trenger gjøre er og legge til ett utdrag i postene, noe som du kan gjøre ett lite stykke under der du har skrevet posten i sin helhet. Feltet du skriver det inn, heter da altså utdrag (excerpt på engelsk.)
 
Topp