Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Unngå toll/moms på vare fra utlandet

andreasd

Medlem
Når jeg bestiller varer fra ebay i USA, får jeg selgeren til å skrive verdi $20, og at han krysser av feltet for "gave" på sende lappen.

Varen kommer rett i postkassa :)

Sikkert greit å bruke sunn fornuft ift varer som åpenbart er dyre, men har fungert med bukser, sko, klokker osv :)

Andreas
 

sKrud

Meget sliten student
Vell....Man kan ikke forsikre en pakke for mer en den er tollklarert for.. Men om dette dreier seg om en pakke til 10 000USD...Reis ned å ta den med..

Men hva fan er det du skal kjøpe..?? 10kilo kokain??
 

sKrud

Meget sliten student
Okey..Dette gjør du.. Siden jeg regner med du er en liten gamler... Send gitaren med en tollverdi på 30USD.. Gi fan i forsikringen, merk pakken med broken gitar..

Send pakken med EMS innpakket i ei kraftig kasse..Det går bra..Om du trenger mer overbevisning så send meg en pm..:)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det der kommer ikke til å fungere! For forsikringsselskapet kommer til å reagere på forsendelsverdien og du vil risikere å få en forsikringssvindelsak p ådeg i "worst case"!

Med en så verdifull gjenstand så ville jeg vel forsøkt å få den hjem på lovlig måte eller reist bort og tatt den med inn som vanlig reisegods! Du får deg en ok USA tur for de momspengene!
 

Gomlers

Member
Kjøp en drittgitar til 200,- her hjemme. Skaff papirer på at du hadde denne med deg inn i USA. Hent gitaren din selv i Kentucky. For 5 tusen får du både flybilletter tur/retur og en saftig leiebil med en eller annen heftig v8'er :)

Ta gitaren til 200,- å pynt opp med den på et busstopp eller noe i Kentucky, reis videre med fenderen din. Pakk den godt inn, legg den på flyet, ta den gjennom tolla i Norge og vis frem papirene på at du hadde den med inn til USA da du dro.. En toller ser ikke forskjell på en Overland 2000 til 200,- og en fender til 20.000 uansett.

DU har muligens brukt 5000 uansett, men en mye bedre måte å bruke 5000,- på enn å gi dem til staten. De får nok uansett.

Lykke til! :)
 
Topp