Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utfylt.no

Andreash

New Member
Hei, Andreas her, en av gründerene bak Utfylt.no. Jeg er veldig interessert å høre om noen har noen spørsmål om Utfylt.no. Kan også sendes på epost andreas@utfylt.no (svarer alltid).
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg er litt nyskjerrig på hvor enkelt dette er? Driver selv et lite ENK og kunne igrunn tenkt meg å gjøre regnskapet selv, men har ikke orket å satt meg inn i alle kontokoder og annet tullball som man må kunne.

Siden jeg ikke har altfor mange bilag i løpet av året, er det litt "surt" å betale for en regnskapsfører, men fordelen er jo at da blir alt på stell.

Kan man bruke deres system uten å kunne noe som helst om regnskap? Trenger man å vite f.eks navn og nummer på alle kontokodene som de forskjellige tingene skal føres på?

Jeg har skjønt at dette skal være enkelt og for de små, men det kunne vært interessant å hørt litt mer spesifikt om hvordan dette fungerer og ikke minst hva det koster.
 
Å føre regnskap selv er i grunnen kjempelett. Alt man skal passe på er hva som går inn og hva som går ut, og skille mellom disse kontoene. Da kona drev med dette for meg (jeg gadd ikke) fikk hun tak i en bok med en kontoversikt, og i begynnelsen skrev hun ned dem hun brukte oftest, men etterhvert kunne hun dem utenat.

Problemet er gjerne å finne et regnskapsprogram som ikke koster skjorta så det rett og slett ikke kan lønne seg for en mindre bedrift å gjøre det selv ...

Mvh Dan
 

Andreash

New Member
@DagFrogner: Fordelen med regnskapsfører er som du sier at man da er veldig sikker på at alt er på stell. Men det koster også litt:)

Vi har snakket med mange gründeren, og vi ser at en av de vanskeligste delene med å føre regnskap er å vite hvilken konto en skal føre noe på. I første versjon av Utfylt hadde vi "kontobeskrivelser", som var korte hjelpetekster på hver konto. Dette likte mange. Selv om vi ønsker å gjøre det betydelig enklere, så kan man ikke være HELT blank når det gjelder økonomi og regnskap. Vårt program er laget for de som kan litt om regnskap, er villig til å lære litt mer, og ikke ønsker å betale for regnskapsfører. Dessuten vil de at det er laget av noen som virkelig bryr seg om at programmet skal være enklelt, og fortsette å utvikle seg til å bli enda enklere. Vi ønsker ikke å bli yet-another-Mamut.

Når det gjelder pris, så er det ikke helt bestemt enda, men det blir en god pris dere vil føle at det er verdt å betale. Dessuten vil vi ha en gratis-versjon.
 
A

aabbcc

Guest
Jeg synes konseptet virker lovende. Men det er jo veldig begrenset med info på nettsidene deres hittil.

Hvordan er mulighetene for å eksportere data for backup og i tilfelle man ønsker å bytte system på senere tidspunkt?

Langsiktighet og stabilitet er veldig viktig når man kjøper inn slike tjenester mener jeg og derfor ville jeg være litt redd for å gå "all inn" i en ny og ukjent tjeneste fra et lite oppstartsselskap når det er snakk om regnskapssystem. Men om dere har en troverdig og god løsning for backup/eksport så vil det hjelpe betydelig, da sitter ikke jeg med store problemer dersom dere går brått konkurs. Jeg håper absolutt dere får det til, for det dere lager er noe som det virkelig er behov for.

Jeg kunne være villig til å teste det en periode jeg også, med mitt lille ENK som jeg driver litt på si. Men det blir nok kun skyggeregnskap - regnskapsføreren min beholder jeg inntil videre.

aabbcc
 

Andreash

New Member
@aabbcc: Eksportere data er noe vi selvfølgelig vil være behjelpelige med. Send meg en mail, så kan jeg holde deg personlig oppdatert på fremgangen vår. Synes du kommer med mange gode poenger, og har lyst til å holde deg i "loopen".
 

Bjørnar

Gründer
Det er overhodet ingenting på den siden der som får meg til å signe opp. Det ligger ingen teasere, ingen forklaringer - bare noen bilder - og en lovnad om alt blir bra.

Jeg ville ha pusha litt mer informasjon ut, for pr nå er det ingenting der, annet enn ord.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Høres jo bra ut dette, og jeg vil anta at dere vil komme med mulighet for å teste ut betalversjonen i f.eks 30 dager gratis slik at man virkelig kan få testet i praksis før man kjøper?

Jeg kunne ihvertfall veldig godt tenkt meg å tittet nærmere på dette. :)
 

Andreash

New Member
@Bjørnar: Takk for kritikk Bjørnar! Det setter vi helt seriøst veldig pris på. Det er altfor mange som sier "dette ser bra ut", uten å komme med forslag om hvordan vi kan gjøre ting bedre. Målet er å lage det perfekte regnskapsprogrammet for de minste bedriftene, så da må vi få feedback/kritikk. Vi håpet å få ut noen skjermbilder til nettsiden i løpet av helgen. Skal sørge for at det blir gjort i løpet av uken. Send meg gjerne en epost (andreas@utfylt.no) om du har mer god feedback.

@Dag_Frogner: Selvfølgelig. Man må jo få teste et program før man betaler for det:)
 
Sist redigert:
Topp