Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utlenker ødelegger PR

Tonny Kluften

Administrator
Først, PR betyr ikke noe, besøkende betyr noe. Sånn, da er det sagt så slipper vi diskusjon om det.

Til de som lurer på om masse utlenker reduserer PR kan jeg bare bekrefte det. Kjøpte et PR6 nettsted med masse PR 5 innersider i mai fjor, nettstedet ha rmasse bra innlinker. Pøste på med masse urelaterte utlenker overalt. Innholdet på nettstedet ellers er likt som når jeg kjøpte det. Nå er alt PR 0 hehe.

Så moralen er at urelaterte utlenker gir tapt PR.
 

Knut

Medlem
Men vil de komme igjen om du fjerner dem?

Å si at PR ikke betyr noe er jeg forsådit enig i, men litt uenig også.
Høy PR betyr bl.a. at man har endel gode innlinker. Gode innlinker betyr flere brukere. Men nå er det vel også begrenset på hvor mye PR spiller inn bare med innlinker.
 

Keanu

Geek
Er du sikker på at tapet av PR ikke har noe med flyttet domene, mistede innlenker etc? PR0 er vanskelig å se for seg på en side med mange PR5 inn, selv om man pøser massevis av juice ut på urelaterte sider.
 
PR betyr lite eller ingenting? Jo, ja. For noen betyr det kanskje lite, men jeg mener bestemt at det har en betydning for de som er på dette forumet. Må selv være så ærlig at jeg liker når sidene mine får høyere PR, og blir skuffet dersom PR blir lavere. Jeg synes også (generelt) at det er mer stas å utveksle linker med en PR5-side enn en PR1-side. Tror derfor PR har en betydning, om enn bare psykologisk - og man skal ikke undervurdere psykologien når man arbeider med nettsteder. Hvis vi ikke brydde oss om PR, så hadde det vel ikke vært så mange innlegg om PR her på forumet?:)
 

Mats@TD

Medlem
.. og du har ikke solgt tekstlinker på dette nettstedet?

Jeg har selv et eksempel på en side jeg har vært innvolvert i som hadde PR6, som begynte å selge tekstlinker fra Text-Link-Ads.com. I løpet av 6 måneder gikk PR fra 6 til 2.

Selv om PRen sank såpass drastisk, så har trafikken fra Google økt og denne siden rangerer som nummer en på alle de søkeord som er relevante for siden. Når denne siden stoppet å selge tekstlenker fra Text-Link-Ads.com gikk PRen opp igjen og er nå oppe på 4 med predicted 6.

Det er jo ikke et ukjent fenomen at Google straffer kjøp og salg av tekstlenker, men det er jo heller ikke helt ukjent at PR ikke betyr så mye. Trafikken på denne siden økte faktisk etter at PRen sank.
 
Topp