Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utnyte facebook applikasjoner

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Facebook har som kanskje mange av fått meg seg, fått mye oppstyr i Norsk media den siste tiden! Det er også en god del facebook brukere, og mange av dem er også flittige brukere. Det kanskje ikke mange visste, er at det er mulig å lage egne facebook applikasjoner:

API'et deres tilbyr ganske mye:
Facebook Developers | Home
Her er det bare å bli kreativ :)

Hva slags facebook applikasjoner kan man inkludere på sidene sine? Jeg sitter her å lurer på om jeg kanskje skal lage noe facebook greier for Juiced.no! Kanskje en tjeneste hvor facebook brukere kan dele sine "Juiced egnede" bilder?

Har dere noen forslag til hva slags facebook applikasjoner man kan lage til sidene sine?
 

Joachim.W

New Member
Våre Facebook applikasjoner

Vi som står bak GuruGuiden.no lanserte for et par dager vår Facebook applikasjon. Facebook-brukere som også er registrerte brukere på GuruGuiden kan installere denne applikasjonen og deres 3 siste anmeldelser på GuruGuiden vil da vises på deres Facebook profil-side. En veldig grei måte for folk å se hva vennene deres har gjort i det siste, og ikke minst om de var fornøyde eller misfornøyde med det!

Bra reklame for siden vår tror vi også det vil være. Denne applikasjonen vises jo på newsfeeden som er det første som møter mange Facebook-brukere.

Vi har også gjort det mulig å gjøre et søk på GuruGuiden direkte fra Facebook, for eksempel på restauranter i Oslo.

Det var ikke bare-bare å lage denne applikasjonen. Det er en del bugs ute å går, Facebook er klar over noen av dem, mens vi fortalte dem om andre. Men det gikk til slutt. Bare å stille spørsmål hvis dere har noen spørsmål rundt dette. Ønsker selvsagt også gjerne tilbakemeldinger.

Klikk på lenkene under, så ser dere screenshots av applikasjonen (regner med at de av dere som er interesserte i dette er brukere av Facebook, og ikke har noe problem med å logge in. Hvis noen ikke-Facebook brukere er interessert i å ta en titt, let me know).

photo.php


photo.php


photo.php


mvh
Joachim.W
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Bra jobbet, det må jeg si! Jeg har selv utviklet 4 facebook applikasjoner som står klar til lanseringen av to forskjellige nettsider.

Hvor lenge har du hatt din gående, og hvordan er spredningen og trafikken?
 

Joachim.W

New Member
Takk for det, Kenneth. Vi har hatt den gående kun et par dager, så litt tidlig å si noe om hvordan det vil gå, men den har definitivt mye for seg for våre aktive brukere på sikt.

Neste uke skal vi teste Facebook Flyers, som jeg så diskutert i en annen tråd her. Det blir også interessant. Må utnytte Facebook-hypen før den forsvinner!

Joachim
 

RipZ

Medlem
Hei,

Utviklet selv en FB-applikasjon for Klikk.no. Her kan dere lese om deres erfaring rundt stuntet:

Enorm interesse for Klikks Facebook-tjeneste: - Har sjekket inntekten til 137.000 Facebook-venner - Nye Medier - klikk.no
og
Skattelista 2007 lar deg sjekke skatten på Facebook - Sjekk skattelista på Facebook - Teknologi - klikk.no

Facebook valgte en vending å begrense antall applikasjoner man kunne bokmerke. Så det ble for mange tungvindt å finne igjen applikasjonene man hadde innstallert. Ser ut til at de til dels har utbedret dette nå. Min mening er at Facebook fortsatt har en utfordring i å legge til rette for applikasjoner som ikke er avhengige av kontinuerlig aktivitet uten at de blir glemt.
 
Topp