Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utvikle apps, ingen programmeringskunnskap, men generelt data-/teknisk kyndig...

turboknapp

New Member
Av og til får jeg lett ideer i hodet, f.eks. på hvordan en app skulle være.
Altså hva en app kan gjøre, som muligens ikke finnes i dag. Og skulle det finnes så kan man alltids gjøre noe bedre eller på en annen måte. Vi snakker apper av typen nyttig, unyttig (kunstig behov...moro/fengende) uten å gi noe konkret eksempel her og nå.

Jeg har ingen programmeringskunnskap selv, annet enn litt tubopascal for 20 år siden, samt litt Basic for snart 30 år siden :)

...men jeg har veldig godt grunnlag for alt teknisk og grunnprinsipper innen datateknologi og elektrotekniske greier. Vet generelt mye om tele-/datakommunikasjon, bits/bytes, protokoller, signalering, lagring osv. Er ikke helt oppegående på nye tjenester som ungdom bruker i dag, men er alltid nysjerrig på hvordan ting/tjenester fungerer. Nysjerrig fordi det er moro. Interessert i hvordan ting kan være pålitelig, til å stole på og hvordan ting kan lages for å unngå misbruk eller svindel mm. Men nå snakker jeg meg bort i temaer som fort blir store og sprikende...

Er det mulig å samarbeide med en app-programmerer for faktisk å få til noe som kan bli til noe brukbart? Kan en app-programmerer jobbe alene og få store resultater eller må det et helt team til?

Det som gjerne først dukker opp i skolten er hvordan unngå at en programmerer stikker av med ideen og tar æren og alle pengene :)
Det kan kanskje løses med avtaler/kontrakter hvor ting dokumenteres underveis.

Noen tips?

Kanskje noen vil samarbeide?
 
Topp