Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utvikle enkle spill-apper, hva må man kunne?

Snuser litt på app-utvikling, men jeg er så utrolig grønn. Har i alle år unngått koding der det har vært mulig, så selv om jeg kan litt html og bittelitt js, er det langt fra nok til å lage en app. Hadde ikke greid å lage en skikkelig dårlig en en gang.

Jeg tenker mest enkle spill a la Flappy Bird, men slapp av, ikke nok en klone. :cool: Ikke samme type heller, men heller et sted på samme hylle, om du vil - enkle funksjoner, dog kanskje et par hakk mer avansert enn Flappy B. Det jeg da kort og godt lurer på er hva man egentlig trenger å kunne for å lage en app av denne typen. Har lest en hel del om Objective C, Xcode, js, html5 og alle disse her, i tillegg til å ha lest x antall sider der det reklameres for tjenester som lar en bygge apper for både ios, android & win samtidig, uten å egentlig bli så veeeldig mye klokere.

Html5 og js er så vidt jeg skjønner det enkleste, men at man bør man styre unna disse om man vil ha mer avanserte funksjoner og tilgang til kamera etc.. Men det trenger man jo ikke med et slikt spill. Det frister også veldig lite å lære seg OC eller andre avanserte språk, og i en ideell verden hadde jeg kunnet sette opp hele skiten på en platform som hadde spyttet ut ferdig apper for forskjellige platformer i den andre enden, da med minst mulig koding.

Hører gjerne tanker om saken.

Edit: Har begynt å se litt på Intel XDK. Andre her som har brukt det?
 

MediaAgency

New Member
Om du ikke veldig glad i programmering bør du sjekke ut GameSalad. Fortsatt en fordel å kunne programmering, men her får du mye servert på fat.
 
De maila jeg for flere dager siden med spørsmål, og har enda ikke fått svar. Er det noe som ikke imponerer meg så veldig, må det være dårlig kundeservice. Mulig det blir bedre hvis man kjøper pro(?)

Har du brukt GS sjøl?
 
Nå fikk jeg svar på mailen jeg sendte. I korte trekk - man får ikke se ei heller laste ned kildekoden, og det eneste som blir brukerens eiendom er feks bilder, lyd etc du selv har laget og som brukes i appen. De kan med andre ord bytte ut de nevnte i hvilken som helst app som lages for så å selge det hele som sitt eget. Videre, om man skulle si opp kontoen sin hos dem vil dataen fortsatt bli liggende på deres server. Denne får man ikke laste ned. De har også rettighetene til å fortsette å bruke appen som de føler for uten ditt samtykke.

Ikke så veldig imponerende. Tenker vi sier at jeg gjør kodinga sjøl..
 
Topp