Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utvikle nettsteder

Jannis

Medlem
Du kan bruke hvilket språk du vil.

Men han som postet posten skrev
Lær deg grunnleggende programmering innen et objektorientert språk som Java, og bruk DISSE kunnskapene til å forstå PHP, .NET eller hvilket språk du vil på 1-2-3 (de er ikke så forskjellige i bunn og grunn).
og det er jeg uenig i. Man trenger ikke java for å forstå PHP eller c# (.NET), og det var det jeg prøvde å si i posten min.
 

selbekk

Medlem
Jannis - jeg lærte også PHP som mitt første programmeringsspråk. Men jeg må innrømme at jeg fikk en helt ny forståelse for programmering da jeg satt meg inn i objektorientert programmering (i mitt tilfelle gjennom Java). Java er ikke spesifikt for et objektorientert språk, men det er et godt eksempel på et relativt strict språk (for ikke å snakke om C), hvor man må deklarere variabeltyper, og enkelt ser hvordan OOP brukes på en god måte. Java, C#, Obj-C, etc - pick your poison.

Ellers må jeg si meg enig, CMSer var det siste jeg lærte meg å implementere, før den tid lagde jeg mine egne (relativt skrallete) løsninger. Lærte masse av det tho :)

Da jeg først prøvde meg på å implementere WordPress for første gang for noen uker siden, gikk det som smurt, uten noen nevneverdige hindringer i det hele tatt.
 

picxx

Well-Known Member
Jannis - jeg lærte også PHP som mitt første programmeringsspråk. Men jeg må innrømme at jeg fikk en helt ny forståelse for programmering da jeg satt meg inn i objektorientert programmering (i mitt tilfelle gjennom Java). Java er ikke spesifikt for et objektorientert språk, men det er et godt eksempel på et relativt strict språk (for ikke å snakke om C), hvor man må deklarere variabeltyper, og enkelt ser hvordan OOP brukes på en god måte. Java, C#, Obj-C, etc - pick your poison.

Ellers må jeg si meg enig, CMSer var det siste jeg lærte meg å implementere, før den tid lagde jeg mine egne (relativt skrallete) løsninger. Lærte masse av det tho :)

Da jeg først prøvde meg på å implementere WordPress for første gang for noen uker siden, gikk det som smurt, uten noen nevneverdige hindringer i det hele tatt.

noen ganger kan det være ok å lese trådstart før man svarer på noe ;)
 

Jannis

Medlem
Jannis - jeg lærte også PHP som mitt første programmeringsspråk. Men jeg må innrømme at jeg fikk en helt ny forståelse for programmering da jeg satt meg inn i objektorientert programmering (i mitt tilfelle gjennom Java). Java er ikke spesifikt for et objektorientert språk, men det er et godt eksempel på et relativt strict språk (for ikke å snakke om C), hvor man må deklarere variabeltyper, og enkelt ser hvordan OOP brukes på en god måte. Java, C#, Obj-C, etc - pick your poison.

Ellers må jeg si meg enig, CMSer var det siste jeg lærte meg å implementere, før den tid lagde jeg mine egne (relativt skrallete) løsninger. Lærte masse av det tho :)

Da jeg først prøvde meg på å implementere WordPress for første gang for noen uker siden, gikk det som smurt, uten noen nevneverdige hindringer i det hele tatt.

Ja, da har vi gjort det på samme måte. :) Jeg fikk også helt ny forståelse av OOP etter å ha begynt med C#. (Som er så og si helt likt som Java)

Derfor forstår jeg ikke hvorfor du anbefaler TS å gå motsatt vei av det som virket for deg og som har virket for meg. Du anbefaler han å lære Java før PHP. For de fleste vil et språk der det første du gjør er å skrive
Kode:
namespace MyProg {
  class MyClass {
    public static void Main(string[] args) {
      Console.Write("Hello world!");
    }
  }
}

være demotiverende. Jeg anbefaler de fleste jeg kommer over å få litt føling på programmering gjennom språk som python eller PHP før de begynner med mer avanserte språk, fordi det har virket for meg.

Men nå har denne tråden sporet nok av. Jeg melder meg ut av diskusjonen :)
 

Nutz

Med lem
Begynte med noe tilsvarende GW-Basic i sin tid her. Enkelt og greit.
Det motiverte meg til å gå over til Pascal, og OOP noe senere.
Tror jeg aldri hadde villet startet med et Objekt-Orientert Språk. Rett og slett for mye "oppsett" før man ser noe resultat, noe de fleste er avhengig av i starten.
Kunne lenge ikke med min beste vilje se hvorfor alle disse omveiene skulle kunne gi noen fordeler. :eek:

PHP er omtent like lett å komme igang med som vanlig basic.

Bare det å forså hvorfor denne metoden gir store fordeler er helt klart en utfordring for en nybegynner. :)
 
Vil bare legge til at jeg ikke foreslår å lage egne applikasjoner osv. med PHP for allmennheten, før du har lært grunnleggende om sikkerhet. Ganske kjipt å tro man har laget noe stilig, så blir det hacket dagen etter.
 

SuperSet

Medlem
Hei har funnet en grei løsning nå. Bruker joomla får sidene mine. Ganske enkelt. Kan lit html css, fra tidligere prosjekter men kan ikke kode sider, bare redigere lit. Bruker dreamweaver som subsid. Dette er en genial kombnasjon :)
 
Topp