Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utvikle og forbedre idéen min

hvoslef

Student
Heisann.

Driver for øyeblikket nettsiden Skrivejobb.no - Få betalt for å skrive og publisere, og er alltid på utkikk etter nye måter å effektivisere driften på. Dette er fordi jeg ønsker å bruke mer tid på å skaffe store kunder, enn å administrere nye skribenter hver eneste dag.

For øyeblikket så skjer alt av registrering manuelt, noe som er særdeles fy fy av mange grunner. Det jeg er på utkikk etter er et oppsett som forhåpentligvis mot noen kroner kan hjelpe meg å bruke tiden på det jeg burde bruke den på.

Her er en liste over hvilke funksjoner jeg ser etter:
  1. Registrere informasjon om skribenten
  2. Sende ut bekreftelse mail ved registrering
  3. Kunne slette og legge til skribenter manuelt ved behov
  4. Sende ut en felles e-post til alle skribentene
  5. Sortere de etter hvilke temaer de ønsker å skrive om

Er selvfølgelig mottakelig for å endre hele nettsiden for å gjøre dette mulig. Dette skyldes at jeg bruker altfor mye tid på å øke skribentmassen som nå nærmer seg 100 personer, istedenfor å øke den månedlige kontantstrømmen, som naturligvis er et stort ønske for en økonomistudent som meg.

Takk for at du tok deg tiden til å lese, og setter stor pris på hvis noen har et godt forslag å komme med, eller har konstruktiv kritikk til hvordan jeg kan skaffe store kunder eller forbedre hele idéen min! :)
 
A

aabbcc

Guest
Jeg har såvidt testet dere, og har en veldig konkret tilbakemelding. Få opp kvaliteten på skribentene! Om det gjør at det blir dobbelt så dyrt så får det heller være, det må være høyere kvalitet på det dere leverer fra dere. Tror ikke det er noe særlig å hente på effektivisering av registrering, da det uansett må et menneske inn å se til at de som registrer seg faktisk holder et akseptabelt nivå.

Ta det som konstruktiv kritikk. Ideen med å koordinere skribenter og hente inn oppdrag er god nok den, men gjennomføringen må opp noen hakk.

aabbcc
 

hvoslef

Student
Jeg har såvidt testet dere, og har en veldig konkret tilbakemelding. Få opp kvaliteten på skribentene! Om det gjør at det blir dobbelt så dyrt så får det heller være, det må være høyere kvalitet på det dere leverer fra dere. Tror ikke det er noe særlig å hente på effektivisering av registrering, da det uansett må et menneske inn å se til at de som registrer seg faktisk holder et akseptabelt nivå.

Ta det som konstruktiv kritikk. Ideen med å koordinere skribenter og hente inn oppdrag er god nok den, men gjennomføringen må opp noen hakk.

aabbcc

Hei, aabbcc.

Tror jeg fremstilte problemet litt feil hvis du trodde behovet var for å effektivisere levering av artiklene. Det er ikke snakk om å bruke mindre tid på selve artiklene, men å bruke mindre tid på selve registreringen av skribentene.

Er helt enig i hva du sier. Det er derfor jeg nå har leid inn en korrekturleser, som leser gjennom alt av artikler som blir skrevet. I tillegg luker jeg kjapt ut de som svarer på e-posten med skrivefeil eller tydelig dårlig norsk.
 

picxx

Well-Known Member
Dette skyldes at jeg bruker altfor mye tid på å øke skribentmassen som nå nærmer seg 100 personer, istedenfor å øke den månedlige kontantstrømmen, som naturligvis er et stort ønske for en økonomistudent som meg.

Tatt i betraktning det mr. a og b og c skrev burde du kanskje hatt strengere kriterier rett og slett bare for å få registrert seg som skribent? Leverer du (skribentene) bedre artikler kan du også selge inn produktet for en høyere pris, selv om det for det meste dreier seg om markedsføring ("1-2 linker i hver tekst"). kan du omsette artiklene ville jeg rett og slett krevd et depositum av skribentene inntil de hadde bevist at de faktisk kan skrive gode artikler. Alle kan bruke google translate. Håper du ikke satser bare på kvantitet :)
 

hvoslef

Student
Tatt i betraktning det mr. a og b og c skrev burde du kanskje hatt strengere kriterier rett og slett bare for å få registrert seg som skribent? Leverer du (skribentene) bedre artikler kan du også selge inn produktet for en høyere pris, selv om det for det meste dreier seg om markedsføring ("1-2 linker i hver tekst"). kan du omsette artiklene ville jeg rett og slett krevd et depositum av skribentene inntil de hadde bevist at de faktisk kan skrive gode artikler. Alle kan bruke google translate. Håper du ikke satser bare på kvantitet :)

Det er dette jeg tar i betraktning nå. Jeg har luket ut en god del, men har for øyeblikket litt for få skribenter som leverer konstant høykvalitetsarbeid. Derfor har jeg satt igang en intern konkurranse for å luke ut de siste, slik at jeg kan få en god, men liten, skribentdatabase :)
 

picxx

Well-Known Member
Det er dette jeg tar i betraktning nå. Jeg har luket ut en god del, men har for øyeblikket litt for få skribenter som leverer konstant høykvalitetsarbeid. Derfor har jeg satt igang en intern konkurranse for å luke ut de siste, slik at jeg kan få en god, men liten, skribentdatabase :)

SUPA!
Ang dine ønsker trenger du nok en koder.
Du kan jo forsøke med en jobbutlysning her:
Jobbutlysning - Webforumet.no
:)
 

hvoslef

Student
Har fått tilbud på jobben på 6.000,-. Personlig synes jeg at dette ikke er mye for selve jobben, men for øyeblikket så har jeg en fast levering til en kunde, og dette gir ikke nok i kassen til å dekke inn dette på rekordtid (på under ett år). Når jeg får mer tid til å skaffe kunder, så blir nok det slik at jeg investerer litt mer.
 

picxx

Well-Known Member
Dekker du ikke inn 6000 på ett år bør du fakisk revurdere hele businesskonseptet ditt.
Hva med kvalitet før kvantitet, som tidligere foreslått?
Folk betaler glætt 2000.- for en artikkel om den er god, mange ganger mer.

Fokuset ditt må, og bør, være på markedsføring for det du tilbyr.
Folk skriver artikler "gratis" i dag. Du må ha noe som skiller deg litt fra mengden om du ikke bare skal få grisebud på artiklene du leverer også.
 

hvoslef

Student
Dekker du ikke inn 6000 på ett år bør du fakisk revurdere hele businesskonseptet ditt.
Hva med kvalitet før kvantitet, som tidligere foreslått?
Folk betaler glætt 2000.- for en artikkel om den er god, mange ganger mer.

Fokuset ditt må, og bør, være på markedsføring for det du tilbyr.
Folk skriver artikler "gratis" i dag. Du må ha noe som skiller deg litt fra mengden om du ikke bare skal få grisebud på artiklene du leverer også.

Helt enig. Det jeg sa om å dekke det inn på rekordtid går ikke ut på at businesskonseptet er lite gjennomtenkt, men at for øyeblikket så har jeg to prosjekter til pluss skole, så det blir lite fokus på dette prosjektet, da de andre gir så mye mer igjen, og er litt artigere å holde på med.

Ja, ikke sant. Det er dette jeg har hatt litt trøbbel med, det med markedsføringen, og det du sier med særegenhet. Det er nok derfor jeg vegrer meg litt for å investere i et websystem, når jeg helst burde ha hatt dette klart, slik at jeg kan forvente å kjapt innhente kostnaden.
 
Topp