Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Værste jeg har vært med på..

Steven

Member
Har en leverandør i England som selger ett produkt, hvilket selger godt på nettbutikken jeg jobber med.

De sender vanligvis ikke med sporingsnummer med forsendelsene de sender ut. Nettbutikken deres er gammel og har kun ett "Merknad" hvor man kan skrive det man vil ha, på SAMTLIGE bestillinger har jeg etterspurt sporingsnummer, men aldri fått. Er vel for å spare penger.. Sendingen tar alt fra 5-7 dager. Hvor jeg vanligvis bestiller 1-2 stk per ordre.

Jeg bestilte 12 stk av leverandøren, i februar. Ingen av dem kom frem, Tok kontakt noen uker etterpå bestillingen var gjort og spurte hva som hadde skjedd. Produktene var blitt returnert, de sendte ut produktene igjen, MED sporing uten ekstra kostnad som god service. Jeg ble selvfølgelig kjempe happy! Nå kom de endelig frem i slutten av Mars.. Kontaktet dem nylig igjen da mine nye bestilte produkter heller ikke kom frem for å høre hva som hadde skjedd.. Jeg har brukt denne leverandøren i mange måneder uten problemer, før nå.

Da blir jeg fortalt dette:
Hello Sir,

We have been in business for 5 years. We have sent many, many orders to Norway and we have never lost one until you started ordering.
Your previous orders never got to you either and we had to resend. There is a corrupt postal worker or something bad going on.
We will not send to you again. Not even tracked.
We will refund your last 4 orders that never got there. Please do not order again as they will be cancelled and refunded.

Regards,
Support
Min første reaksjon var, WHAT... Jeg har vært i nettbutikksbransjen siden jeg var en liten guttunge på 16 år og startet opp nettbutikken jeg driver i dag. Hva har mange årserfaring med saken å gjøre? Det at det aldri har skjedd før skal i bunn og grunn ikke ha noe med saken å gjøre sålenge kjøper er seriøs i intensjonene og er uskyldig.. Ser de på meg som scam? Jeg aner ikke..

Mulig jeg er litt kravstor her.. men de kunne i alle laget ett ultimatium eller forslag på hvordan vi skulle løse dette logistikk problemet. Betaler mer enn gjerne ekstra for Tracking services... Å avslutte ett business forhold sånn? Er det mulig? Hvordan kan de vite at jeg ikke sender fra en annen bruker fra en kaffesjappe på laptoppen til en og annen adresse?

Aldri oppplevd noe lignende..

uff...
*rister på hodet*
Hilsen oppgitt unggutt
 

djorkaeph7

New Member
Det er kanskje en ærlig sak, men måten de gjør de på er jo helt forferdelig. Kundeservice på sitt aller verste - nedlatende og respektløst. De kommer mer eller mindre med en anklagelse mot Steven, og beskylder ham for å lyve/stjele.

At de vil avslutte forholdet er kanskje greit nok, men god kundeservice ville vært å inngå en dialog med kjøper og finne en løsning på en litt mer profesjonell måte. Kanskje, som Steven sier, ved at kjøper betaler ekstra for tracking services.
 

Steven

Member
Jeg kan forstå du er frustrert fordi du mister en leverandør, men samtidig er de jo i sin rett til å velge kunder som de selv vil.
At de får så mye merarbeide med deg at de velger deg fra er jo forsåvidt en ærlig sak!

Det spiller vel ingen rolle? Har full forståelse for at de ikke vil tape penger. De har selvfølgelig full rett til å ikke la meg kjøpe - sjeldent jeg hører i disse dager.. Poenget mitt var. Å gjøre det på den måten de gjorde det på er dårlig service. Det blir som å sparke en ansatt for å gjøre en feil på "førstearbeidsdag", når det var opprinnelig sjefens feil.

Jeg tar det til syvende og sist med ett smil og håper noen ledere tar initiativ til å ta kontakt de neste dagene, om ikke, vel da får jeg vel ringe og klage. For sånn kundeservice er "bad business" og hjelper ingen :p
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det spiller vel ingen rolle? Har full forståelse for at de ikke vil tape penger. De har selvfølgelig full rett til å ikke la meg kjøpe - sjeldent jeg hører i disse dager.. Poenget mitt var. Å gjøre det på den måten de gjorde det på er dårlig service. Det blir som å sparke en ansatt for å gjøre en feil på "førstearbeidsdag", når det var opprinnelig sjefens feil.

Jeg tar det til syvende og sist med ett smil og håper noen ledere tar initiativ til å ta kontakt de neste dagene, om ikke, vel da får jeg vel ringe og klage. For sånn kundeservice er "bad business" og hjelper ingen :p

Det er godt dette er under "svada"-kategorien......

Nå var det jo ikke første gangen en sending ble borte på vei til deg såvidt jeg forstår av det du har postet her, så det er vel ikke snakk om "første arbeidsdag" her.
At du setter deg til å sutre på et forum i stedet for å se om du kan finne en ordning med din leverandør synes jeg er en merkelig handling.
Leverandøren er dønn ærlig med deg og gir deg et ærlig svar med begrunnelse for hvorfor de ikke vil ha deg som kunde. Jeg kan ikke se noe useriøst i det!?!
Jeg tror du overtolker hele svaret. Ta det som en mann, en forretningsmann - og kom deg videre. Hjelper ikke å sitte der og sutre.
 

Steven

Member
Det er godt dette er under "svada"-kategorien......

Nå var det jo ikke første gangen en sending ble borte på vei til deg såvidt jeg forstår av det du har postet her, så det er vel ikke snakk om "første arbeidsdag" her.
At du setter deg til å sutre på et forum i stedet for å se om du kan finne en ordning med din leverandør synes jeg er en merkelig handling.
Leverandøren er dønn ærlig med deg og gir deg et ærlig svar med begrunnelse for hvorfor de ikke vil ha deg som kunde. Jeg kan ikke se noe useriøst i det!?!
Jeg tror du overtolker hele svaret. Ta det som en mann, en forretningsmann - og kom deg videre. Hjelper ikke å sitte der og sutre.

Selvfølgelig er dette under svada kategorien :) hvor ellers kan jeg uttryke mine meninger fritt?

"Første arbeidsdag" = metafor..

Jeg har allerede sendt mail tilbake, som jeg beskrev i mitt forrige innlegg, og håper på svar fra de.

Virker som du ikke forstår poenget med selve innlegget.

For å ta det kort
Når ett problem oppstår i B2B går man ikke vekk fra problemet, man fikser det. I dette tilfelle for begge parter. Om det viser seg at det IKKE er lønnsomt for begge parter, da kan jeg være enig i at det ikke er aktuelt å fortsette samarbeidet. Jeg har opplevd både god og dårlig kundeservice hos de folka. Det er derfor jeg ble sjokkert over hvor hardt de ønsket å svarteliste meg. Som om jeg er noen kriminell, noe jeg ikke er.

Kan skjønne at det er forvirrende det jeg skriver.

Som jeg skrev i forrige innlegg..:
Jeg tar det til syvende og sist med ett smil og håper noen ledere tar initiativ til å ta kontakt de neste dagene, om ikke, vel da får jeg vel ringe og klage. For sånn kundeservice er "bad business" og hjelper ingen :p

Spiller ingen rolle om noen er enig/uenig i det jeg har skrevet. Ett forum skal være ett sted for diskusjon og uttryingsmulighet innenfor visse grenser. Jeg ønsket å uttrykke og dele min erfaring. Er det ett problem får du be en admin slette tråden i så tilfelle om det skulle støte noen :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Om du har noe poeng med innlegget ditt annet enn å sutre, så har jeg ikke forstått det nei.

Men, for meg virker det som du bare fortsetter å sutre. For enten er man nektet å være kunde, "svartelistet" som du skriver, eller så er man det ikke. At du graderer det faller jo bare inn i ditt følelsesregister og har ingenting med virkeligheten å gjøre.

Hvorfor mener du de skal ta kontakt? De har jo allerede tatt kontakten med deg og konkludert med at de ikke ønsker deg som kunde.

Hvis du mener du kan få de på andre tanker, så gjør det.... Ellers er det vel bare å gå videre i livet!

At vi er uenige er en ærlig sak! Og, det skal nok mer til for å få meg til å følge meg støtt! ;)

God weekend!
 
Tror du skal ta Tonny's råd; ringe noen høyere oppe i systemet. Personen som sendte deg den meldingen vil nok få seg litt verbal juling bak lukkede dører :)

Og det er lov å sutre litt, folkens. Kanskje kunne TS lagt ved informasjon om hvilken leverandør det er snakk om slik at andre er klar over at det er frekke folk som driver den geskjeften og at det ikke skal mye til før man blir skjelt ut av dem...
 

Steven

Member
Fikk en mail tilbake igår med en bekreftelse som jeg håpet på. En av de høyere opp (faktisk han/hun som startet selskapet) skulle ta kontakt med meg ila helgen. Så venter på svar fra de :)

Gjelder noe som heter EzCap.
 
Topp