Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av Hosting Firma

buddy69

Medlem
Hvilket hosting firma skal han bruke?
Har fått anbefalt til Zondo Norge AS, er det noen som har kjennskap til
dette selskapet. Hva med one.com? Bruker idag Host1, synes
suporten deres er rotete og det er treige med å svare

Svar mottas med står takk . Beklager hvis denne tråden ikke skal ligge
i denne menyen.
 

T SL

Active Member
ProISP er forferdelig dårlige, i hvert fall på shared hosting som vi har brukt en del.

Liquidweb er meget bra, vi har flere VPS servere der, support og performance er top notch
 

buddy69

Medlem
Zondo Norge AS er et selskap på Hamar som i tillegg eier Nordic Hosting. Grunderne bak Zondo Norge AS drev tidligere Sircon Norge AS i Trondheim. Sier dette dere her inne noe ??

Linux cPanel servere, egetutviklet kundesenter som er enkelt og greit og i tillegg Klarna partner
Vedr. Domeneshop. Domeneshop er slik jeg forståe det en domenfabrikk og har ikke særlig gode utvikler verktøy i pakken som cPanel osv. Kundeservice skal være så som så.
Har et inntrykk av at dess større de er, dess dårligere er kundeservicen :)
 

xdex

Medlem
Det er vel også en fordel, at du forteller oss hva du skal bruke dette til. Er det snakk om en liten blogg, med lite trafikk, vil ganske mange leverandører tilby deg ett ok opplegg, med god oppetid. Se f.eks til proisp, syse osv. Dersom du driver med videre-salg, har enkelte leverandører ett opplegg for dette også.

Eller, dersom det er snakk om en relativt stor side, stor blogg, som bærer preg av mye bilder, filer osv, må du se etter leverandører med skalerbare løsninger. Husk også, at folk som tilbyr "ubegrenset datatrafikk" svært sjeldent er ubegrenset, les alltid det med liten skrift.
 

Stoppet

Banned
ProISP er forferdelig dårlige, i hvert fall på shared hosting som vi har brukt en del.

Liquidweb er meget bra, vi har flere VPS servere der, support og performance er top notch
Hva har vært problemet og med hvilke shared produkt?
 

T SL

Active Member
Vanlig pro premium. Treg support, lite ressurser, kronglete regler ang maks antall mysql-databaser og addon-domener (de har Cpanel, hvor det er enkelt å la brukere legge til egne addon-domener som de ønsker, men de har ikke åpnet for dette).

Du må betale for hvert ekstra domene, selv om du kan kjøre 10 wp-installasjoner, kan du bare ha ett domene uten å betale ekstra per domene. Skal du ha 10 domener, så ender du opp med en hundrings ekstra i måneden. Ikke mye penger, men det er en teit måte å tyne ut penger fra noe som burde vært gratis i utgangspunktet.

Kostnader med opprettelse, månedlig (binding for ett år), separat IP mm. gjorde at det ble omtrent samme pris med en VPS hos LW.

De er sikkert helt ok dersom du skal hoste en side om katten din, men jeg ville ikke hatt en seriøs nettbutikk eller en side hvor oppetid=penger hos dem.

Igjen, bare min mening. Jeg vet at folk her inne generelt er fornøyde med dem.
 

barentshavet

Active Member
vi skal hoste flere nettsider.
Vår hovedside er www.hotshop.no (jeg vil mene at dette er en kanskje stor side)
www.hotshoperotikk.blogg.no
www.pjur.no
osv
Det er min webdesigner, som mener jeg absolutt MÅ bruke Zondo :)

Jeg bruker nå Host1, men har kjennskap til one.com, domeneshop. og webhuset.

Mitt forslag:
VPS/dedikert fra Servetheworld.
Pålitelig kundeservice.
Hjelper til med både små og store spørsmål.
Har opplevd 5 minutter nedetid totalt på min VPS (ikke-planlagt nedetid) som loggføres gjennom pingdom.com, så dette burde være et ganske reellt tall. Referanseperioden er 2012-2015. Jeg synes dette er innafor.
+ Plesk

VPS-Cloud fra 96,-/mnd og dedikert fra 396/mnd.
 

nach

New Member
Slår et (stort) slag for ProIsp. Etter å ha vært innom mange norske hoster opp igjennom årene, har alle på et eller annet tidspunkt gitt oss gode grunner til å bytte til noe annet. Manglende oppetid, useriøse eiere, dårlig support, elendige backend-systemer osv.

Nå har jeg ikke noe erfaring med shared hosting hos dem, men den skalerbare Cloud VPS løsningen har fungert fjellstabilt, selv med store trafikkmengder. Prisene her begynner på rundt hundringsen per måned, og driver man litt seriøst på nett så er jo det lommerusk for å være sikret en stabil løsning.

Har alltid respondert raskt på supporthenvendelser for oss ihvertfall. Men nå skal det jo sies at ting alltid har fungert som det skal, så det har liksom ikke vært nødvendig å ta noe særlig kontakt med support. :)
 

rattata

Medlem
Samme her. Kun gode opplevelser med ProISP. Har vel opp mot 2o siter hosted hos dem nå, og har kun gode ting å si om både hastighet og oppetid for serverne - selv de på delte servere. Og support har alltid svart meg raskt og profesjonelt.
 
Topp