Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av webhotell

Anils

Medlem
Hei,
Trenger et nytt norsk webhotell,

Lurer på om det er noen som har erfaring med uniweb? Bruker de cPanel? one-click installer tilgjengelig? Kan ikke se noe svar på det på hjemmesiden deres..

Active24, noen som har erfaring med Atomia kontrollpanel?
Andre Erfaringer med proIsp?

Og når det gjelder angrep på websidene man har, hvordan løser de ulike leverandørene det? Har man mulighet til å kjøre "scanner" for å sjekke gjennom filene, (gjøres dette automatisk eller må man gjøre det selv)? og i værstefall dersom de inneholder skadelig kode, vil det kunne tilby å fjerne disse skadelige kodene for deg?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Active24 ville jeg ihvertfall kikket bort fra. Jeg bruker de ikke selv, men har flere kunder som har brukt de i flere år og som ikke er kjempefornøyd akkurat. Prisene er stort sett alltid godt over andre leverandører og kundeservice er ikke-eksisterende. Har selv sittet i telefon i 10-15 min flere ganger før jeg kommer igjennom til kundeservice.

Hvordan leverandørene løser angrep er sikkert forskjellig, men hos Domeneshop (som jeg bruker) får man mail med info om at webhotellet er sperret og man må da bruke brukernavn/passord for å se siden. Man får også en del info ellers i mailen om hva som må gjøres og de legger inn tekstfiler på serveren som oppgir hvilke filer som er infisert / utdatert. Med andre ord er det relativt greit å finne denne koden og slette den.

Så vidt jeg vet kjører de regelmessige scanninger av serverene sine.

Jeg er dog usikker på om de tilbyr seg å fjerne dette for deg eller om du må gjøre det selv.
 

hvaer

Medlem
Selv har jeg snart forsøkt "alt" i Norge, og opplever oversolgte webhotell overalt. Nå har jeg satt opp webhotell hos citynetwork.se, og etter litt prøving og feiling der, så slår det "alt" av webhotell i Norge. Det at de tilbyr varnish på webhotell er intet annet enn brilliant. Wordpress hostet med varnish, er vesentlig raskere.

De slår riktignok ikke Host1 på supporttid, men for meg er det viktigere med hastighet på siden, enn at support svarer nær sagt døgnet rundt, så jeg kommer til å flytte vekk sidene jeg har i Norge fortløpende. Hvorvidt serveren står i Norge eller Sverige har ikke spesielt stor betydning.

Hvorvidt citynetwork retter opp i sine kunders sider, aner jeg ingenting om. Men, når det er sagt, så vet jeg ikke om noen aktører som gjør dette, uten at man må betale en stiv timespris. De har en generell side, hvor man ser status på nettverket, her.
 

Tony J

Alle skal få
Bare gode ting å si om Pro Isp. Men du bør ikke velge dem dersom du ikke vet hvordan du klarer å sende en E-post :) Pro isp har one click installering, cpanel osv. 30 dagers pengene tilbake dersom du ikke er fornøyd.
 

Anils

Medlem
Takker for svar! Alltid veldig greit å høre om andres erfaringer når man ikke har erfaring med de selv:)
 

SYSE

Medlem
Hei Anils! Beklager sen tilbakemelding her. Dersom du ikke allerede har bestilt et annet sted har vi 50% rabatt fra fredag - søndag (angi promokode lucky13 i handlekurven) :)

PS: Vi scanner våre webhotell for sårbarheter og angrep forløpende.
 

Beergear.no

Medlem
Host1 ikke så bra som forventet! :-/

Vi har nå hatt host1 i snart 1 år og er langt fra fornøyd.
Etter å ha lest en del her inne bestemte vi oss for å gå for dem med Samok.no og kan ikke si annet enn at dette har vært en stor skuffelse.
Nettbutikken er nede/så treg at den er ubrukelig rett som det er.
Faktisk er sider vi har hos domeneshop like raske om ikke raskere, og langt mer stabilt!
Dette gjelder da de gangene vi vet at nettbutikken har vært så treg at den er ubrukelig for både kunder, og i managementet (Wordpress / woocomerce)
Eller har vært totalt nede.
Hvor ofte dette skjer uten at vi vet om det vil jeg helst ikke tenke på....

Vi vurderte en dedikert server, men etter hva vi har forstått må man da drive og oppdatere og ordne en masse selv.
Det har vi ikke tid eller lyst til å holde på med.
Forventer egentlig at wordpess/woocomerce bare skal fungere.
Ønsker ikke å bruke tid på annet enn selve nettbutikken.


Så da lurer vi på om noen har gode erfaringer med andre norske tilbydere.
Vi trenger grei og forholdsvis rask support, rask og stabil server.
Siden vi er i ferd med å sette opp enda en nettbutikk vil vi gjerne finne noe som er bedre enn host1.
Pris spiller selvfølgelig en rolle, men vi betaler gjerne noen kroner ekstra for å slippe problemer!
Forslag mottas mer enn gjerne!
 
Sist redigert:

Beergear.no

Medlem
Nå har jeg endelig fått dem i "tale" (host1) og fikk vite at vi var på en server som var overbelastet, og den skulle oppgraderes i natt.
Noe merkelig synes jeg allikevel dette er, da det ikke er lenge siden de flyttet oss til denne serveren :-/
Dette ble gjort av samme grunn. Altså at den vi var på før var overbelastet og treeeg..
Får gi dem en sjanse til å bevise at det bedrer seg..... men har vel mistet litt trua på dem...
 
Jeg har også dårlig erfaring med host1. Mye nedetid ( på det meste mellom 10 og 12 timer i strekk om jeg ikke husker feil ), fulle harddisker som ikke blir ordnet om du ikke gir beskjed selv, feil på sql servere, dokumentert tap på mange tusen grunnet feil på deres navnetjeneste mot paypal (noe som tok flere mnd å fikse og evig mange mail), om du sender mail tar det ofte lang tid før man får svar men besøker du irc får du kjapt svar. Noe som sier meg at mange "sniker" i supportkøen og de som skriker høyest får hjelp først.

Hvilken server lå ditt webhotell på bristol?
 

PIP

Medlem
Skal jeg anbefale en host fremfor noen andre (...og jeg har testet ganske mange), så vil jeg anbefale Raskesider.no. Det er den eneste gangen jeg har opplevd at en host holder hva den lover, samt yter service utover det man forventer.
 

Beergear.no

Medlem
Raskesider.no

Jeg tok deg på ordet, og i dag flyttet vi fra Host1 til raskesider.no Jeg har aldri blitt så imponert over en host noen gang. Ikke over særlig mange andre i lignende firma heller. Etter en rask tlf samtale var de i gang. Ca 2-3 timer etter første kontakt pr tlf var Samok.no - Android Mini PC oppe å gikk hos dem. Ikke nok med at de var svært effektive og gjorde hele jobben meget raskt, men de gjorde det jammen gratis også! Mulig jeg var heldig, og at dette er et tilbud de bare hadde akkurat nå. Men jeg hadde vært imponert uansett. MYE raskere enn host1, meget god service, langt utover hva man kan forvente. Utrolig deilig å endelig komme i kontakt med folk som oppfører seg slik man skulle ønske de fleste man kjøper tjenester av skulle gjort. Tommel opp for Erlend Eide og raskesider.no!:)
 
Topp