Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Varemerke opphavsrett-salg av domenenavn som inneh.varemerke som og er et stedsnavn

brumbrum

New Member
Jeg står overfor et dilemma: Jeg har i årenes løp opparbeidet meg en portefølje av domenenavn. Disse ligger for salg hos Sedo. Dilemmaet jeg nå står overfor er at jeg er usikker på regler og juss rundt et .net domene jeg nå er tilbudt en sum penger for. Saken er nemlig den at domenenavnet er et varemerke. Jeg nøler nå med å selge, da jeg frykter at kjøper kan gå etter meg juridisk senere dersom de som eier varemerket går etter de som kjøper domenet fra meg.

Normalt ville denne saken være ganske opplagt; jeg kjenner til at i de fleste tilfeller har varemerkeeier retten på sin side, og jeg har lite å stille opp med. Her er dog momentet som gjør at jeg er i tvil: varemerket (og domenenavnet) er nemlig også i sin helhet et stedsnavn som har eksistert i hundrevis av år, og også navnet på en gammel bygning i Italia. Dermed er ikke saken opplagt i mine øyne.

Litt langt spørsmål dette... For å oppsummere:
1 - Hvis jeg selger domenenavnet, har jeg noe å frykte senere?
2 - Har varemerkeeier noen sak så lenge websiden under domenenavnet senere ikke direkte "går dem i næringa"?

Jeg er en forsiktig person som heller lar være å tjene noen kroner hvis jeg risikerer ubehageligheter senere, så jeg setter pris på svar hvis noen har kjennskap til liknende problemstillinger.
 
Topp