Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Veien til Laptop, del 2: Finne innmat (Prosessor,ram,grafikkort,hardisk m.m)

Tony J

Alle skal få
Dette er en videreføring av del 1: http://goo.gl/fSK7W5

Ønsker nå å vite hva folk setter som et krav til hardware i laptopen sin.

Å finne en laptop som passer alles behov vil ikke være mulig. En journalist kan ha lavere krav til
grafikkort en f.eks en spillutvikler slik at behovene vil variere ut i fra hva man bruker laptopen til.

Til syvende og sist vil jeg prøve å finne en laptop som kan vare opp til 3 år, som er rimelig (under 10.000 kr) og som har fått gode skussmål i tester. Med vare opp til 3 år mener jeg at batterikapasiteten er ca den samme, at den fungerer slik den skal og at den har overlevd tidens tann i forhold til hva jeg ønsker å bruke den til. Innmaten som jeg leter etter skal i en maskin som har følgende ytre specs:

Skjermstørrelse: 15.6
Vekt: ca 2 kg
Batterikapasitet: minimum 6 timer

Strøminntak bør helst ligge bak
Lys under tastene
Stor musflate
kort tastevandring

De ytre specsa som er kommet til syne her er et resultat i fra svarene i del 1, men også fra å google rundt på nettet. Så er det jo også ofte slik at jo bedre en prosessor/grafikkort osv er, så øker behovet for batteriegenskapene. Jo mer innmat = tyngre pc osv.

Tar imot konstruktive innspill :)
 

Tony J

Alle skal få
Etter å ha saumfart nettet litt ser jeg at det er mye forskjellige prosessorvalg.

Etter merke (ofte amd/intel) så må man velge kraft. ? Hva har dere?

Er det bare SSD HD som gjelder i 2015?

Jeg noterer meg at Tonny foretrekker en ekstern mus i Del1, men den tror jeg vi får flytte
frem til "Del3 Laptoptilbehør" senere. "haha".
 

Tony J

Alle skal få
Noen som har kommentarer i forhold til minne? Før i tiden husker jeg at det var tusenvis av forskjellige muligheter, at 4 gb minne kunne være bedre enn 8gb minne pga innmaten. Er det fortsatt slik i dag? Edit: 4 og 8 gb var kanaskje litt å ta når man snakker om "før i tiden" :D Jeg ser forøvrig at mange datamaskiner viser til "DDR3 Raam" << Er dette en slags standard nå ?
 
Topp