Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdens beste ferietips?

kongen

kongemedlem
Noen som har ferietips til følgende kriterier:

Det skal være:
  • varmt i vannet og luften
  • lett tilgang til å bedrive med vannsport/lek(dykking/vannscooter/bananbåt/vannski)
  • fine badestrander (uten fare for å møte hai/krokodiller/flodhester)
  • bra uteliv (uten fare for sikkerhet/tyveri)
  • vakre slanke damer med overskudd av forplantningshormoner
  • heller grønne palmer istedet for brune ørkener
  • billig å spise/drikke
  • "relax" stemning på lokalbefolkningen (litt mer "stresset" enn Jamaica, men langt unna New York)
 

Gaasehud

Medlem
Vet flere steder som skulle passe, men de to midterste parentesene dine ødelegger. :p
Egypt er forøvrig et herlig land, men bra kvinnfolk kan jeg ikke forsikre deg.

Kenneth har sikkert rett; Brasil høres ut som et slikt sted, har dog aldri vært der.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes Cancun i Mexico er flott. Det er jo et av de mest populære stedene å reise til i Nord-Amerika. Cancun er flott fordi:

- Det er billig
- Jentene er flotte
- Jeg har vært mange tropiske steder, men har ALDRI sett finere strender enn de hadde i Cancun og omegn.
- Cancun er en turistby du kan være turist i om du vil, ..
- men du behøver bare å dra like utenfor byen for å komme vekk fra turismen
- De har kultur - Mayafolket.
- MASSE ekspedisjoner
- Fantastiske dykkeforhold. Her snakker vi 15-20m sikt og ingen behov for drakt (så fremt du ikke er redd for å skrape deg opp på koraler)
- Et flott uteliv.

Cancun er fortsatt det flotteste stedet jeg noengang har vært. De hadde "alt" jeg trengte.
 

picxx

Well-Known Member
Vil anbefale Thailand.
Der finner du det meste.
Litt info kan du finne her:
Thai Magasinet

Om du er ute etter mer eller mindre en "vanlig" sydenferie (som vel er det du beskriver i innlegget ditt), bare billigere kan jeg anbefale Koh Samui, Koh chang (noe stillere plass øst for pattaya), pattaya (om det er party-party du er ute etter), hua hin, phuket eller chiang mai om du greier deg uten strender.

Man får billige flybilletter etter opptøyene i fjor (nede i rundt 3500.- for rutebill.).
Hoteller, leiebil, mat, aktiviteter etc. ligger på rundt 6-7 ggr. så lite som i Norge.
Om du kontakter Tom på VIP Reiser er det en nordmann som jobber på reisebyrå der nede, og han kan sikkert være ytterligere behjelpelig med tips og triks om du ønsker.

Uansett hva du velger ... håper du får en flott ferie :)
 

Gaasehud

Medlem
I fjor var jeg i Sharm el Sheik i Egypt. Bodde i et område som kun var for turister. Det var mest italienere der, mulig det utfyller pkt. 5 hos kongen.
http://www.pyramidene.no/hotell.asp?id=11
Her er hotellet, om du vil se. Matbuffé til alle måltider, dritgod mat og drikke - alt var vel inkludert, tror jeg (all-inclusive). Herlig sted, hyggelige folk og er vel kjent som noe av det beste stedet å dykke/snorkle (mye artige fisker :p)

Var en dag i Kairo og så Pyramidene, og da merka jeg de innpåslitne selgerne, ja, Kenneth. Ble nesten bortført med kamel, faktisk (men nok om det). :)
 

Ståle

Medlem
Skal til Sharm om et par måneder jeg også, hadde vært flott om du kunne skrevet litt mer utfoldende tips til hva man må få med seg, hva man bør unngå, og generelle tips.

Når på året var du der forresten? Skal som sagt i sommer, og regner med det blir varmt...

Syns du turen til Kairo var slitsomt? Med tanke på reisingen? Regner med du tok bussturen?
 
Topp