Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdi på domene

Jens1986

Medlem
Prøver å få kjøpt et domene. Nettsiden jeg kjøper er helt død, har ingen inntekter eller reklame, få backlinks osv., men rangerer godt i google pga. smal nisje. I tillegg er domenet i seg selv ett EMD.

Eieren har ikke oppdatert siden på flere år, og jeg har tatt kontakt for å kjøpe domenet.

Hvordan skal vi bli enige om pris?
 

zapotek

Medlem
For å ta det første først: Du skriver at du har kontaktet eieren. Hva har vedkommende sagt til nå?
 

Jens1986

Medlem
For å ta det første først: Du skriver at du har kontaktet eieren. Hva har vedkommende sagt til nå?
Han sa han skulle "sjekke verdien på domenet" og at jeg skulle komme med bud. Så gav jeg han et skambud, og nå har det vært litt frem og tilbake.

Til alle andre i denne tråden; jeg forstår jo at man forhandler :D Det jeg lurte på var hvordan bør jeg by, er det noen metode for å finne verdien osv. Dårlig formulert førstepost av meg :)
 

zapotek

Medlem
Han sa han skulle "sjekke verdien på domenet" og at jeg skulle komme med bud. Så gav jeg han et skambud, og nå har det vært litt frem og tilbake.

Verdien av et domene er det maksimale noen er villige til å by for det. Hvis det bare er du som er interessert, så burde han heller sjekke med deg ;)
 

Santo

Active Member
Det jeg lurte på var hvordan bør jeg by, er det noen metode for å finne verdien osv.

Som zapotek også sier er ett domenenavn til enhver tid verdt det noen er villige til å betale for det. Det finnes ikke noen magisk formel eller ett hemmelig oppslagssted for verdier.

Så dersom det bare er du som er interessert i domenet er det egentlig hva selger kan klare å få deg til å bla opp for det som er domenets reelle verdi.
 
Topp