Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdivurdering

Bayas

New Member
Hei!

Har et domene, som jeg naturlig nok mener er godt.
Har også reg. firmanavn og org. nr på dette ene domenenavnet. Bakgrunnen var en forretningside for en tid tilbake - Ideen er verifisert og vurdert som meget god!:D Så var det dette med tid og mulighet for å realisere..... domenenavnet kan benyttes for annet enn hva jeg tenkte på.

Så leser jeg både her og surfer litt rundt for å prøve å forstå verdifastsettelser av domenenavn. På finn må jeg si man er meget ambisiøse i sine forventninger.... Markedspris er naturlig nok den pris kunden betaler for men hvordan finne best pris uten å blottlegge for mye, være realistisk men samtidig få det kvalitativt????:eek:

Domenet er "silent" og ingen trafikk å vise til.

Kvalitative og faglige vurderinger ønskes :)
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Jeg synes ikke domenet er noe særlig verdt hvis det er ubrandet / ikke et typisk typein domene. Da er det vel egentlig ikke verdt mer en reg avgift.
 

picxx

Well-Known Member
Domener uten trafikk og historikk er vel stort sett verdt registreringsavgiften.
Ideen bak kan jo derimot være verdt noe? :)
 

Bayas

New Member
Takk for tilbakemeldinger.

Og ja, riktig som dere sier/vurderer. domenet er nok ganske så "poppis" og funker bra. Vil det gjøre fremover også.

Ideen, med mulig patenter og salgsvolum ble estimert ifjor til år 2; 30 mill omsetning og nto bidrag 15%. Dog, domenet/selskap kan benyttes til annet da det ikke er gjort noe her, bortsett fra min businesscase.

Da blir det vel mer å trade selskap, dog det markedet er jo litt utbombet igjen....

Erfaringer med business ide opp mot domene m.m.??
 
Topp