Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verktøy for å samle trafikk og sende den videre

Ståle

Medlem
Trenger tips om et script som gjør det mulig å ta imot trafikk fra forskjellige kilder, og sender den videre til sider etter mitt ønske.

Hadde vært kjekt om det var mulig å få stats om trafikken også, som hvor den kom fra etc. Noen som vet av noe?
 

picxx

Well-Known Member
Har selv lett etter akkurat det du beskriver i flere dager nå.

Har funnet script som hver for seg tar for seg en del av det du beskriver, men ikke et script som gjør det samlet.
Kanskje vi kunne spleise og legge det ut på GAF eller noe slikt om ingen kommer opp med et godt forslag.
 

Ståle

Medlem
Kanskje vi kunne spleise og legge det ut på GAF eller noe slikt om ingen kommer opp med et godt forslag.

Den er jeg med på.

Skal lete litt til, for å se hva som finnes. Rart hvis det ikke slulle ligge et eller annet som fikset dette der ute.
 

picxx

Well-Known Member
I teorien kan du jo gjøre dette ved å lage en masse .html sider med metaredirecter for deretter å lese av serverstats, men for meg blir dette rett og slett for mye jobb, så bare send en pm det om du ikke finner noe så kjører vi igang et prosjekt på GAF :)
 

picxx

Well-Known Member
Kan dere forklare det i litt mer detalj.

La oss si du sender trafikk fra side A.
Denne vil du sende til annonsør C.
Men, istedet for å sende den til annonsør C sender du trafikken til nettverk B som logger referrende side og sender trafikken videre til annonsør C.
Alt etter hvilken referrende url som er på trafikken vil man bli sendt til den annonsøren du har satt opp i dette scriptet.

Muligens ikke så veldig forklarende, men det beste jeg fikk til :)
 

Ctech

Medlem
Så du snakker om å skape fake trafikk til en side..

Noen trykker på en link på side A - som linker til side C. Men med et scipt så sender du trafikken innom side B, for så å videre sende til side C.

Kunden ser ingenting, men du får logget et besøk på siden B?

Tror jeg har missfortsått dette..
 

Ståle

Medlem
Tror jeg har missfortsått dette..

Tror nok det ja.

Eller, du har ikke missforstått hvordan det virker, men du har missforstå hva vi ønsker å bruke det til.

Side A er vår side.
Side B er mellomstasjonen (scriptet)
Side C er landingssiden

Side A sender trafikk (klikk, redirects, 404 etc.) til side B. (scriptet) Side B sender så denne trafikken videre til side C (Som kan være en eller flere destinasjoner)

Og når besøkende så vidt er innom B så hadde det vært kjekt med litt informasjon om dem. (Som ref, location etc)

Skjønneru'? :)
 

Ståle

Medlem
Fordi:

Jeg ønsker å kjøre all trafikk fra alle trafikkilder til en side. Etter en stund ønsker jeg å kjøre all trafikk til en annen side. Jeg kunne selvsagt oppdatert en redirect el. på alle sidene, men dette blir tungvint når du begynner å få x antall trafikkilder. Derfor er det mye enklere hvis jeg bare kan forandre linken på side B.
 

picxx

Well-Known Member

Har tittet litt på denne, og også en sak som kalles redirecter pro, men det blir fremdeles for få funksjoner for mitt bruk.
Jeg er ganske avhengig av å ha en logg tilgjengelig på disse sidene, som både logger url de kommer fra, og til hvilket url de blir sendt til , noe a la slikt [ tracking.minside.com/aid=3/cid=199/uid=23 ] - [ mmmedier....campaign etc.]
Vil også være istand til å sette opp redirecter basert på fraksjoner av url'en, så om denne url'en tracking.minside.com/aid=3/cid=199/uid=23 viser cid=199 sendes den automatisk til en side, men hvis cid=211 sendes den automatisk til en annen.

Blir nok GAF som er eneste løsningen for meg, ser det ut til.

Ctech : Det er flere grunner til at publishere kjører egne annonse/redirect moduler. En forklaring er at de gjerne vil logge utgående trafikk, for å se hvor mye / eller om de i det hele tatt får kreditt for den faktiske trafikken de sender.
En annen ting kan være det ståle sier, at man kan sende trafikken dit man ønsker, uten å måtte manuelt gå inn på en masse forskjellige sider og forandre ett og ett banner/link.
En tredje mulighet er jo at du rett og slett vil filtrere trafikken før du sender dem videre, slik at du sender US/UK trafikk til engelske sider, norsk trafikk til norske sider og svensk trafikk til svenske sider, noe som gir mere relevant trafikk og mest sannsynlig høyere utbetaling fra annonsører i det lange løp.
 
Topp