Kjapp og trygg hosting for Wordpress

VG med twingly

picxx

Well-Known Member
VG har kastet seg på "suksessen" twingly og har implentert dette på sine artikler.
Fint å se at store aktører blir med på dette.
 

tyr897

Medlem
Jepp. Kanskje jeg skal slenge meg på bølgen ;)
Lage en blogg om et par tre tema, rss feed fra dagbladet og vg. Hente ut alle artikler med twingly om mitt tema, stokke litt rundt på ordene, slenge inn litt fyllstoff fra kommentarseksjonen og vips - en auto-genererende tabloid splog.
 

picxx

Well-Known Member
Kan vi forvente en ny generasjon med splogs nå da?

Mest sannsnynlig, men håper twingly får med seg flere norske sider etterhvert. Tilslutt vil det jo da være bare "twinglyhorer", ettersom de fleste linker til en eller annen artikkel når de skriver en artikkel på sin blogg.

Det var jo en god del som sluttet å linke til dagbladet grunnet 'forakt' for twingly. Slutter de med Vg åsså nå da, og i fremtiden med alle som går i samarbeid med twingly, hehe.

Det optimale hadde jo vært at flest mulg publikasjoner hadde implentert twingly. Flere og flere lesere ville jo da enklere og enklere sett hvilke blogger som var 'horer' med et par linjer tekst, og hvem som skrev skikkelige artikler.
 

Tonny Kluften

Administrator
VG er noen smartinger. De banner alle blogger eller twinglybrukere som har sider som konkurrerer med dem. Det gjør twingly lite verdt rent innholdsmessig for lesere. Oppegående konkurrenter har de beste kommentarene. Tipper at twingly ikke blir lenge på VG. Leserne kommer ikke til å like det.

NB!!! Husk å lage nofollow på alle linker til VG og andre når du bruker twingly så beholder du linkjuicen selv. VG og andre bruker twingly kun for å suge juice.
 
Ser at VG har rensket opp litt ja, og det var på tide. Sjekket opp en del blogger som var linket til noen populære saker, og flere av dem hadde ingen ting å bidra med (bortsett fra annonser da). En blogg hadde sågar bare en linksamlig (til VG-artikler) i posten. Håper at VG kjører en knallhard linje i så måte. Hvis VG-lesere finner gode poster under artiklene, vil de også være mer tilbøyelig til å lese dem ofte. Dette er faktisk en meget gylden mulighet. Har selv fått godt med trafikk fra VG, og jeg håper jo at det vedvarer. Må samtidig innrømme at jeg ikke helt forstod hva du (Brukernavn) mente med "oppegående konkurrenter har de beste kommentarene". Tror imidlertid at VG og twingly kan få en lys fremtid sammen (noe som også vil smitte over på dem som vet å bruke twingly riktig)
 

picxx

Well-Known Member
Kan bare bekrefte det brukernavn sier.
 

tulling99

Medlem
Hvilke blogger er det som liksom er konkurrenter med VGnett da!? Rene nyhetsblogger? Hva med jussbloggen, vil den bli bannet?
 

tulling99

Medlem
jeg er godt i gang. Det som er synd er at E24 ikke har twingly ennå., så jeg sendte en mail og foreslo at de begynner med det. Og det var et lurt forslag som de skulle ta opp med utviklingssjefen. Så får vi se da.
 
Jeg er også godt i gang, men irriterer meg over rangeringen av bloggpostene. VG viser jo bare 3 blogger under hver artikkel, og det er selvsagt disse tre som blir mest besøkt. Ved å se hvilke som ligger "på topp" er det i alle fall ikke kvaliteten av bloggen og bloggposten som avgjør rangering. Er det ansinitet på twingly som avgjør? Noen som vet?
 

picxx

Well-Known Member
Er det ansinitet på twingly som avgjør? Noen som vet?

Ja, rangeringen hos twingly partnerne baserer seg på hvilken ranking du har innad i twingly bloggsøk systemet, så eneste måten å forbedre dette på er å fortsette å skrive gode poster + oppfordre folk til å stemme på artiklene dine hos twingly.
 
Takk for svar picxx. Visste ikke en gang at man kunne stemme på twingly!! Har skrevet svært mange poster i det siste, men det blir vel da bare å fortsette i håp om bedre rangering. Disse internasjonale OL-tider gir jo også gode mulighet til å få en del trafikk fra svensk og dansk media.
 
Topp