Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vi leter etter studiedeltakere!

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Takk for nyttig info, Rune. Nei, jeg ser også helt klart at de fleste nok gir blaffen i å oppgi slike småbeløp. Jeg skal ikke spekulere på hvor stor faren er for at noen oppdager det, men dette firmaet er i prinsippet forpliktet til å sende lønns- og trekkoppgave for beløp over kr 1000 pr år. I så fall vil det jo stå på forhåndsutfylt selvangivelse. (Og jeg som har valgt et yrke der en må gå på den smale sti for å beholde autorisasjonen, må bare forholde meg til det. :))

@Kluften: Er ikke dette langt på vei jobbmarkedet, selv om det er en veldig liten jobb?

Firmaet er tysk, så de skal vel neppe sende inn lønns- og trekkoppgaver til Norge?
 

Steve Cash

Medlem
Der tok du meg gitt, akkurat dette kan jeg ikke. :confused: Hvis de har avdeling i Norge, så er de i alle fall forpliktet til å gjøre det. Men nå forgår jo alt dette over Internett, så de har kanskje ingen norsk fysisk avdeling. Men de har åpenbart en norsk representant, websiden er skrevet på norsk, de henvender seg til nordmenn, og gjør oppdrag for et norsk foretak. Magefølelsen sier ja.

Men akkurat det med lønns- og trekkoppgave er et sidespor, tjener en mer enn 1000 kroner per år fra samme oppdragsgiver så har en selv plikt til å oppgi beløpet uansett om en får oppgave eller ikke.

Der var moralprekenen over. :) Jeg legger meg selvfølgelig ikke opp i hvilke valg andre gjør, jeg får nøye meg med å passe på meg selv.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tror de kun har folk til å oversette. Alt foregår fra Hamburg.
 

Tonny Kluften

Administrator
@Kluften: Er ikke dette langt på vei jobbmarkedet, selv om det er en veldig liten jobb?

"Nedre grense for honorar på enkeltoppdrag som blir utlyst her er på kr 2000 og jobbene skal være relatert til web/Internett.
NB! Når du utlyser oppdrag her så skal du oppgi så nøyaktig som mulig hva oppdraget går ut på.
Jobber som betales med eierandel i firma/nettsider eller jobber av typen "Jeg ønsker et nytt finn.no for kr 2500" skal ikke postes her, men i kategorien "Generell snakk og svada"."
 

Steve Cash

Medlem
Nettopp. Der ble det avslørt for all verden at jeg roter rundt her uten å ha lest reglene. :D
Vel, jeg skal ikke lyse ut noen stillinger med det første, så jeg går i alle fall ikke i den fella.
 

NilsF

Medlem
Jeg skal ikke spekulere på hvor stor faren er for at noen oppdager det, men dette firmaet er i prinsippet forpliktet til å sende lønns- og trekkoppgave for beløp over kr 1000 pr år.

I og med at Quotas på denne tråden henvender seg til firmakunder, så er diskusjon om lønns- og trekkoppgaver irrelevant i forhold til Quotas Team og denne tråden.

En annen sak er at de norske firmakundene naturligvis må skrive lønns- og trekkoppgave hvis bonusen fra Quotas Team videreutbetales til ansatte, og i så måte er det revnende likegyldig om arbeidsgivers inntekter kommer fra kunder på Toten eller i Hamburg.
 

Steve Cash

Medlem
Ikke nødvendigvis irrelevant. Det står at en skal delta med firmaadressen, men at honorar utbetales som "bonuspoeng som kan innløses i forskjellige premier (f.eks. paypal –betaling eller et universelt gavekort)". Det hele til en verdi av ca. 300 kroner pr. måned. Hvilket (større) firma gidder å holde på med noe sånt? Jeg antar det at det mest vil være ansatte som driver med dette som en bigesjeft, eventuelt små enkeltpersonforetak. Oppdragsgivere er også forpliktet til å sende lønns- og trekkoppgave til visse næringsdrivende i enkeltpersonforetak.
 
Sist redigert:

Quotas

New Member
Hei,

tusen takk til Rune at han forklarte studien og arbeitsmåten vår!:)

Quotas er et seriøst et kvalitetforskningsinstitutt i Hamburg, Tyskland. Vi måler forsendelsestiden av brev i Norge.

Hvis Dere vil gjerne sjekke Quotas, er Dere hjertelig velkommen å besøke websiden vår (www.quotas.de). Det er mulig å lese om Quotas på engelsk eller tysk.

Vi håper at noen har lyst å delta i studien vår og hjelper dermed å forbedre postens servicetjenester og leveringskvalitet.

Med vennlig hilsen fra Hamburg

Quotasteamet
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Virker som mye jobb for lite penger. Hva blir dette per times arbeid ca?

Truls Lurås

Dette er jo ikke arbeid som kan regnes med i timer. La meg ta meg selv som eksempel. Jeg får en konvolutt i uken med 3-6 brev. Disse klistrer jeg klar i løpet av 30 sekunder og merker forsendelsesdato med en postitlapp. Brevene tar jeg med og legger i postkassa på vei til jobb de aktuelle dagene. La meg tippe at det tar meg ett minutt pr. dag siden postkassa ikke innebærer noen omvei for meg.

Så mottar jeg kanskje 5-6 brev i uka. Disse åpner jeg og registrerer på nettsiden. Jeg samler opp 2-3 før jeg registrerer dem, hvert brev tar meg 20 sekunder å registrere.

Du kan selv se hvor arbeidsintensivt dette er.

Stort sett henter jeg ut gavekort på 100-200-300 kroner en gang i måneden.
 
Topp