Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Videresende Epost til PHP-skript?

DowJ

New Member
Hei, jeg vil videresende innkommende epost til et php-skript som henter ut ønskede data og lagrer dem i en MYSQL-database. Min host som jeg bruker, one.com, videresender i følge dem kun til andre epostadresser.

En mulighet er vel å bruke php til å spørre etter nye eposter på epostkontoen, men vil dette virke tilfredstillende over tid? Det er viktig at jeg får epostdataene inn i databasen så snart de ankommer.

Om jeg skal få til direkte videresending til PHP, hvilken host tilbyr det og hvordan vil jeg eventuelt måtte gå frem hos dem?
 

cruzader

Medlem
Du kan f.eks bruke zend sin zend_mail, lar deg lese/behandle epostene i php direkte fra mailserveren.
Så kan du søke etter stikkord etc eller bare spy alle over i databasen (husk ta høyde for at noen kan prøve sende deg slem kode).
Deretter kan du f.eks sette en cron til og kjøre scriptet hvert minutt, så får du det nesten "live".

Evnt haster det veldig så du ikke kan vente et minutt omgangen så lage en foreach som f.eks teller til 5 med en sleep på 10sekunder for hver runde.
 
Topp