Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Videresende side, men beholde rangering?

Dag Frogner

Supermedlem
Nettsiden min, flashbanner.no, rangerer nå veldig bra for "flashbanner" og "flash banner" hos Google.no. Nå har jeg også begynt å tilby nettsider, SEO og andre ting og jeg vil derfor ha alt under ett og samle alt på en ny nettside som skal lanseres snart.

Så vidt jeg skjønner er det da 301 redirect som skal benyttes. Spørsmålet er da hva som skjer med den gamle nettsiden om 1 uke, 1 måned, 1 år? Vil den fortsatt ligge der den ligger nå slik at jeg ikke mister rangeringen?

Og hvor ville du sendt brukerene hen? Til hovedsiden på den nye nettsiden, eller til direkte til undersiden som omhandler annonser/bannere?
 

zapotek

Medlem
Så vidt jeg skjønner er det da 301 redirect som skal benyttes. Spørsmålet er da hva som skjer med den gamle nettsiden om 1 uke, 1 måned, 1 år? Vil den fortsatt ligge der den ligger nå slik at jeg ikke mister rangeringen?

Du bør kjøre en 301 redirect til en underside på det nye nettstedet ditt som omhandler KUN flashbannere. Den gamle siden vil miste rangeringen, og den nye siden vil overta noe av linkjuicen / rangeringen den gamle hadde.
 
Topp