Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vifteproblemer med bærbar compaq!

Linneaam

New Member
Har en Compaq presario cq60. I et par dager nå så er det en underlig lyd fra viften(e?) på venstre side (om noen har lik pc tenker jeg). Vet ikke hvilke vifter det er, men det er de som gjør at dataen blir varm, og vifta bråker litt om jeg installerer noe osv :p Veldig lite peiling på det tekniske ved dataen min.. Lyden høres ut som knittring og kommer da jeg snur eller vender på pc'n. Tenker det er vifta det er noe feil med, er den ødelagt tror dere? Vært kjempe kjekt med svar før jeg sender den på reperasjon. Og om den er ødelagt, hvor mye kan jeg forvente å må betale for det? Hatt den i snart to år.. er det lurere å spare til ny pc?
 

KristianM

Medlem
Det kan være flere grunner til at denne oppfører seg som den gjør. Dersom maskinen er noen år gammel, kan det ha samlet seg en del støv, som gjør at viften ikke fungerer som den skal. Jobbet en kort periode hos InfoCare (som skrur det meste for HP i Norge). Og dette er et meget kjent problem. Kjøp deg en boks med trykkluft, og prøv og blås ren vifta.Husker ikke helt hvordan denne ser ut under, men tror ikke det skal være noe problem og komme til vifta.

Ellers kan det være defekt heatsink. Usikker på om det er samme delen som vifta på denne modellen, men det er uansett omtrentlig samme prisen.

Og sende inn denne til reparasjon tror jeg vil kunne koste deg rundt 1200 kr.
 

Linneaam

New Member
Åh, trodde ingen kom til å svare! Hvor vil jeg kunne finne en sånn boks? Og heter den noe? Håper det er bare det som er problemet da! :D
 
Topp