Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vil du ha 100 innlinker til ditt nettsted?

Stormen

Medlem
Hei gutta,

jeg er egentlig for snille med dere, men ok, skitt au. Jeg syntes vi nettstedseiere burde forsøke å dele så mye informasjon som mulig; fremfor at alle skal sitte å ruge på "sine" hemmeligheter. Totalt sett blir det nemlig best for alle - om alle er åpne med mest mulig informasjon.

Derfor: I vedlegget finner dere et Excel-ark med 100 steder hvor dere kan submitte linken deres - og få en oppføring på startsider, i kataloger og på øvrige nettsteder.

Mange av startsidene har forholdsvis høy PR (3/4), og alle linkene er kategorisert inn i ulike temaer; slik at man også kan etterstrebe relevans når man submitter.

Listen er et resultat av litt nitidig jobbing i går kveld (3-4 timer), og listen er derfor 100% oppdatert :)

Så kommer mitt ønske: Finn nye nettsteder, legg inn i lista, og del videre med de andre webmasterne her på Webforumet. Dersom 10 av oss bidrar med 30 linker, så har vi snart en liste med over 300 steder å requeste link fra. Det er community-tankegang det!
 

Vedlegg

  • linker_submit.zip
    13,9 KB · Sett: 178

Hupsey

Medlem
Meget bra tiltak:)
Men jeg er litt amatør her..
lastet ned zip filen, og fant ikke ut hvordan jeg skulle se linken..
For å spørre litt dumt:hvordan skal man gjøre for å få opp listen..(og eventuelt legge til linker?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Om noen har lyst på jobben å submitte en av mine sider til alle 100 - send meg et pristilbud ;)

Regner med siden det er snakk om er å finne i 20-30 av disse allerede.
 

Keanu

Geek
Last ned 7Zip for zip-filen, og openoffice for regnearket.

Takker Stormen, har selv noen lister som er utdaterte, så fint med en ny en!

Edit:
Nå ser jeg det er den nye versjonen av Excel, som OpenOfficen (mulig jeg ikke har oppdatert på ferie-pcen min, siden open XML skulle vært mulig å OO) min iallefall ikke takler. Antar det fortsatt er mulig å laste opp til google docs, eventuelt så er det mulig å bruke Microsoft Open XML Converter.

Ser også at alle er norske, noe som absolutt øker verdien på listen for min del! :)
 
Sist redigert:

Stormen

Medlem
Husk folkens: For at dette skal "funke", så må dere også legge til nye nettsteder.

Hvis vi får en bra greie på dette, så kommer jeg til å dele mer informasjon som dette :)
 
K

Kontoristen

Guest
Hei gutta,

Derfor: I vedlegget finner dere et Excel-ark med 100 steder hvor dere kan submitte linken deres - og få en oppføring på startsider, i kataloger og på øvrige nettsteder.

Mange av startsidene har forholdsvis høy PR (3/4), og alle linkene er kategorisert inn i ulike temaer; slik at man også kan etterstrebe relevans når man submitter.

Listen er et resultat av litt nitidig jobbing i går kveld (3-4 timer), og listen er derfor 100% oppdatert :)

Så kommer mitt ønske: Finn nye nettsteder, legg inn i lista, og del videre med de andre webmasterne her på Webforumet. Dersom 10 av oss bidrar med 30 linker, så har vi snart en liste med over 300 steder å requeste link fra. Det er community-tankegang det!

Hvordan fungerer dette i praksis? Legger man inn linker fra vedlegget på egne nettsider også legger man til nettsteder på exelarket som nettstedene dine skal linke til. Vennligst forklar
 

zapotek

Medlem
Kan du ikke lagre dette i en eldre verson av Excel?? Mange som ikke har Excel / har en gammel versjon vet du....
 

Bjørnar

Gründer
hadde det vært en idé med en online liste over dette? så slipper man å styre så veldig med opp og nedlasting etc.
 

Stormen

Medlem
hadde det vært en idé med en online liste over dette? så slipper man å styre så veldig med opp og nedlasting etc.

Det er egentlig et VELDIG dårlig tegn (for lista sin del) at folk ikke klarer å åpne en ZIP-fil engang. Dersom man ikke klarer å åpne en ZIP-fil - og evnt. konvertere et Office 2008-dokument (eller bare åpne det i Open Office) - så tviler jeg sterkt på at man kan bidra så mye til listen...

Men, ok - alle må starte et sted :)

Derfor: Her er lista live, på internettet - i klikkbar form:
Norsk Ide AS - Innlinker til ditt nettsted? - Blogg

Men når det er sagt: Nå forventer jeg at folk begynner å bidra her, eller så er hele greia dødfødt. Hele prinsippet om å gjøre informasjon gratis og tilgjengelig for alle, er at massen (the collective mind) skal bidra - og foredle informasjonen. Dersom dette ikke skjer, så er det heller ingen vits i å bidra med noe.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Hm Google kommer sannolikt att bestraffa den här verksamheten som linkfarming / linkspam/ försäljning av links, vilket resulterar i att hela den sida som har länkarna blir sandboxad i googles resultat. Google jobbar hårt nu för att motverka länkspam för att öka PR på sidor.
Det är dock en god tanke, tänk också på att länkar som inte är inom samma kategori som din egen har inget större värde för din sida, fe.x en länk som handlar om babys och föräldraskap, har inte så stort värde till en blogg om IT eller liknande kategorier
 
Topp