Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vil oppgradering av kodene på min webside påirke SEO og Google plasseringer?

Drømmerom

New Member
Hei,

Jeg kontaktet min webhost vedrørende at jeg ønsker at siden skal laste raskere. Bruker nå ca 7 sek utfra tester jeg gjorde online.

Da fikk jeg beskjed eller tips om følgende:

"
I dag er jo drømmerom på en felles server med andre sider. Responstid og hastighet vil jo da variere sammen med det totale belastningen på serveren. I perioder på dagen med lav trafikk vil du nok ikke merke så mye endring. Men i perioder med høy trafikk vil responstiden gå ned og hastigheten på å laste siden gå ned.
Egentlig tror jeg at ett bedre tilbud for deg enn å leie egen server er å flytte nettsiden over til vår nyeste server. Dette er en superkraftig server som er veldig bra. Antagelig bedre enn en egen virituell server. Å leie din egen dedikerte server vil være andre priser.Det som er at for å få flyttet siden over til denne serveren må vi oppgradere koden på siden. Det vil koste deg 3000 kroner å oppgradere og flytte. Vi oppgraderer ikke noe på utseende, bare koden som er gammel og benytter seg av funksjoner som er utdaterte og som ikke fungerer på den nye serveren."

Jeg har veldig bra med treff på organiske søk i Google og er veldig redd for å gjøre noe som endrer på dette:)

Kan noen gi meg tips om jeg skal takke JA eller NEI ???

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger da jeg er en skikkelig amatør på området.
 
Det er umulig å si om man ikke vet hvilken kode som endres og hvilket system det er. Om det kun er selve "motoren" så vil det ikke ha så mye å si (generelt sett). Men som regel vil jo nyere kode bety bedre integrasjon mot søkemotorer, men det kan også bety døden (satt en smule på spissen).

"Dette er en superkraftig server som er veldig bra" Hva slags host er dette?

EDIT: Du kan gjøre MASSE på din egen side for å få den raskere.
Serveren din har en responstid på 300 ms, noe som er mye men ikke fryktelig ille. Dine 7 sekunders loading tid må enten være en feil på siden din eller så er belastningen på serverne veldig ustabil.

Hva er autosok.com? Siden din bruker mye tid på noen script derfra.
Du kan spare nesten 40kb på å optimalisere 8 av bildene dine (13%)
Om du aktiverer komprimering kan du spare 60kb på forskjellige css og js filer.
Nettleserbuffer-instillingene dine kan spare deg for mye unødvendig lastetid. Javascriptene dine kan krympes med rundt 30 kb.

Dessuten gjør autosok.com scriptene at innholdet ikke vises på skjermen før scriptene er ferdig lastet. Om du har mulighet bør du se på om du kan flytte de litt, slik at aktuellt innhold kan lastes så tidlig som mulig.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http://drommerom.no&tab=desktop
 
Sist redigert:

Drømmerom

New Member
Hei Tore Andre og takk for rask tilbakemelding!

Min host er 123Onweb som nå jeg tror heter Decode eller noe liknende.

Fikk dette til svar:

"På vår nye server brukes en nyere utgave av apache og php. Gammel løsning bruker noen kjente utdaterte funksjoner som må endres til tilsvarende funksjoner som er kompatible.
Samtidig er det snakk om jobben å flytte nettsiden med testing for å sikre at alt fungerer etter flytting."

Snakker vi GOGO eller bør jeg droppe det?
 
Prisen er helt OK, men jeg kan ikke gi deg noe som helst svar uten å vite hva slags system de oppdaterer.
Er det feks opencart så vil jeg si IKKE oppdater til ny versjon, er det woocommerce er det bare å kjøre på.

Det er alltid lurt å ha oppdatert kode, men man må passe på at den nye koden virker med resten av systemet ditt. Om de garanterer at de skal teste løsningen og sette det opp 100% og at ikke url-er til produkter o.l endres så skal det mye til for at du skal få ett dårlige utgangspunkt.

Men som sagt, feks opencart 2.0 er dårligere mtp seo enn opencart 1.5.6 og en oppdatering til v2.0 vil gjøre alle plugins og temaer ubrukelige en liten stund fremover (til de oppdaterer utvidelsene).
 

Drømmerom

New Member
Prisen er helt OK, men jeg kan ikke gi deg noe som helst svar uten å vite hva slags system de oppdaterer.
Er det feks opencart så vil jeg si IKKE oppdater til ny versjon, er det woocommerce er det bare å kjøre på.

Det er alltid lurt å ha oppdatert kode, men man må passe på at den nye koden virker med resten av systemet ditt. Om de garanterer at de skal teste løsningen og sette det opp 100% og at ikke url-er til produkter o.l endres så skal det mye til for at du skal få ett dårlige utgangspunkt.

Men som sagt, feks opencart 2.0 er dårligere mtp seo enn opencart 1.5.6 og en oppdatering til v2.0 vil gjøre alle plugins og temaer ubrukelige en liten stund fremover (til de oppdaterer utvidelsene).


Hei igjen Tore Andre,

Jeg har lite greie på hvilke system de bruker men tror de har egenutviklet.

Ja jeg skal i møte med de neste uke og skal da få 100% forhørt meg om mulige konsekvenser.

Takk for alle innspill og info. Skal ta de med meg videre i møte!
 
Hvis det er slik så kan de endre koder så mye de vil.
Hva bygger du egentlig det utsagnet på? Det er klart seo kan påvirkes både positivt og negativt ved oppgraderinger. Det er veldig mye seo i koden, og om koden endres til noe dårligere så vil det garantert gi ett utslag hos google.
Når det ikke er klart hva slags system dette er, så har du ingenting å basere din påstand på.

Det eneste som ikke endres er designet, om det i dag blir brukt feks en seo plugin som ikke eksisterer lengre eller som ikke støtter den nye versjonen vil du få ett utslag. Det eneste hosten har sagt er at selve designet forblir urørt.

Opencart v2 scorer dårlige hos google ut av boksen enn det v 1.5 gjorde, så det er ikke bare å oppdatere koden å forvente at alt er likt.
 
Joda, men man må jo anta at den vil spytte ut annerledes innhold iom at en rekke funksjoner blir byttet ut.

Men, å tilby @Drømmerom en ny server er en dårlig ide da det ikke løser det virkelige problemet her. Problemet ditt er ikke serveren men innholdet.

Du bruker 340ms på å finne ett bilde som ikke eksisterer (hvit.jpg)
Autosok.com bruker 7285ms(!!) på å laste en .js fil, denne filen stopper hele siden fra å laste helt til den er ferdig.

Nettbutikken din får stryk på alle punkter når det kommer til hastighet, å koble seg til tar ca. 0.6 sekunder. Etter det baller det på seg med script og plugins om hverandre.

Om du vil kan jeg sende deg noen konkrete tips for å øke hastigheten (ikke kompliserte greier)

EDIT:
Her har du feks ett av bildene dine, du bruker originalen med høy kvalitet, 109kb men nesten uten tap av kvalitet kan du kutte bildet til 31kb.
http://www.webpagetest.org/jpeginfo/jpeginfo.php?url=http://www.drommerom.no/adminmappe/Flashbilde%20stort/Standardlayout/koblinger/disney_senger.jpg

Bakgrunnen din er på 200kb, denne kan du kutte med over 150kb uten store endringer i kvalitet.
Vet ikke om det er programmet jeg bruker som tuller med meg, men det gir meg beskjed om at flere av bildene dine kan økes i kvalitet samtidig som størrelsen forminskes. Kan hende det ligger mye metadata knyttet til bildene feks.
 
Sist redigert:
Topp