Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ville du betalt 20.000 for SEO arbeid?

Dag Frogner

Supermedlem
Fikk en telefon her om dagen fra en kar som driver med SEO. Han påstod at han kunne 74 av Google`s algorytmer (husker hvor mange det fantes totalt, men dette var en betydelig del av disse) og ville utføre SEO-arbeid for meg for 20.000,-

Jeg sa som det var at jeg ikke har voldsom peiling på SEO, men at jeg er aktiv på noen forum og har plukket opp litt her og litt der. I følge han finner man ingen av de som virkelig kan SEO på slike forum da de ikke er det minste interessert i å dele kunnskapen sin med mange.

Han driver nettsiden karaoke sanger karaoke alle elsker sang og i følge Google.no er den veldig enkel å finne, så jeg tviler ikke på at han har peiling på SEO, men for min del syntes jeg 20.000 hørtes rimelig dyrt ut. Han kunne ikke gi noen garanti for noe og da blir man jo enda litt mer skeptisk.

Jeg tror nok jeg er laaaangt unna å gidde å bruke 20k på dette, men tenkte å høre her hva folk tenker.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg ville blitt mere skeptisk om han faktisk kunne gi noen garantier.

SEO-arbeid kan definitivt være verdt mange ganger 20.000, men det er jo umulig å si hva det er verdt uten å vite hva du kan tjene på det. Hvis du vet at du kommer til å tjene 100.000 på å ligge på topp med et søkeord så betaler du såklart 20.000.
 

allegretto

Medlem
Nettsiden hans ligger ihvertfall som nr.1 på søkeordet "karaoke".. pagerank 3..

Vel.. 20.000 er mye .. men alt er relativt..
 

OldHP

Medlem
Hadde ikke gjort det.

Å ikke gi garanti er ikke positivt. Å ikke gi ut garanti er som om han sier: "Jeg tviler på min egen ekspertise og kvalifikasjoner for jobben så jeg tørr ikke gi ut garanti for noe jeg selv prøver å overbevise andre om at jeg kan nok til å ta betalt." F.eks jeg vet jeg vinner biljard rundene mot naboen min så jeg pleier å bette alle ølene jeg har uten at han trenger å vedde noe. Det fordi jeg leder 16-0 og vet at jeg vinner og kan dermed "risikere" noe.
 
Sist redigert:

OldHP

Medlem
Nettsiden hans ligger ihvertfall som nr.1 på søkeordet "karaoke".. pagerank 3..

Vel.. 20.000 er mye .. men alt er relativt..

Hvis du ser sidene under han utenom wikipedia så ser ikke de så altfor bra ut design messig noe som kan tilsi at det ikke er så vanskelig å ranke så høyt på det søkeordet.
 

clinton4

Medlem
Holkapolka: Design og SEO har ikke noe med hverandre å gjøre.

King: Nøyaktig hva inneholdt denne SEO pakken?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vel, han ranker bra (men ikke nr 1 fra min data - ikke logget på), men jeg ville selv ikke skrive så mange karaoke-varianter i meta elementet for keywords:
<meta name="keywords" content="karaoke,karaokeutstyr,norsk karaokeplater,karaokespiller,sunfly,karaoke,mikrofoner,sunfly karaoke" />
Stusser også litt over at siden er utf-8 (visstnok), men det brukes html character entities (og så har han noen lenker uten title property).
Jeg er selv like sloppy, men jeg tar da ikke betalt 20k for en seo-job ;) Er det han som står bak CustomPublish AS?

Det som jeg tenker mest på er: hva er det du får for 20k? SEO-arbeid? Som betyr hva? Gjerne målbart i timer eller resultat ville jeg si. For at du skal forsvare en investering på 20k, må du tjene det inn også gjennom ekstra salg - det kan være litt tricky å finne ut av.
 

Morph

Svart belte i snoking
I det yrket kan det på mange måter være vanskelig å garantere noe. Det er litt rart at han ikke har en firmaside (sånn jeg forstår), med en portefølje. Ut av denne listen ville jo du på mange måter fått, om ikke en garanti, i alle fall en trygghet.

Det sagt er ikke 20 000 kroner nødvendigvis så mye. Tonny forklarer dette perfekt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Å ikke gi garanti er ikke positivt. Å ikke gi ut garanti er som om han sier: "Jeg tviler på min egen ekspertise og kvalifikasjoner for jobben så jeg tørr ikke gi ut garanti for noe jeg selv prøver å overbevise andre om at jeg kan nok til å ta betalt." F.eks jeg vet jeg vinner biljard rundene mot naboen min så jeg pleier å bette alle ølene jeg har uten at han trenger å vedde noe. Det fordi jeg leder 16-0 og vet at jeg vinner og kan dermed "risikere" noe.

Du er veldig dum hvis du garanterer noe innenfor SEO for til 7ende og slutt er det Google som bestemmer. Nå snakker jeg garantier innenfor 1, 2 og 3 plass på SERP. Å garantere innenfor de 10 beste på medium ettertraktede søkeord kan "alle" gjøre. Men det er 1, 2 og 3. plassen som er verdt noe.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Men når man "skryter på seg" at man kan 74 av Google`s algorytmer, så burde man vel ihvertfall kunne gi en form for garanti?

Jeg betalte en fra forumet 400,- for litt SEO arbeid og det fikk meg fra plass 52 til plass 8 på det beste (ligger nå mellom 8 og 10). Det var altså 400,-. Når man da skal betale 20.000,- til en som i følge han selv har meget god innsikt i hva Google driver med, burde han jo f.eks kunne si at "Du kommer garantert innen topp 10/15/20" eller noe i den duren.

Skjønner jo at han ikke kan garantere topp 3, men NOE burde han kunne gå god for.

clinton4: Det sa han ikke og det hadde han nok ikke sagt hadde jeg spurt heller. Han var som sagt ikke aktiv på noen forum og virket til å være typen som røper noe som helst av hva han driver med.

For min del tjener jeg altfor lite til at jeg kan forsvare 20.000,- i utgifter til dette og selvom det helt sikkert hadde gitt mer inntekter, har jeg såpass lav pris på produktene mine at det ville tatt sin tid bare å få tilbake pengene jeg hadde lagt ut.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vel, jeg kunne strengt tatt vel garantere for 20k at du ranker 1, 2 eller 3 på "tonny kluften er kul" (inklusive quotes) ;)
Merkelig forresten at G ikke finner noe der!

Men jeg glemte å mase om disse påståtte 74 av G's algoritmer. Det er såklart sludder og vas, og snakker man sludder og vas, så er faren stor at man selger sludder og vas.
 

Hupsey

Medlem
En bonus ordning dersom man havner på en av topp plasseringene burde vært en god løsning. En basis pris for arbeidet og en bonus til SEO konsulenten for topp plasering.
Bonus størrelsen måtte selvsagt vært avtalt på forhånd.
 
Topp