Vipps og angrerett

En tråd i 'Nettbutikk' startet av zenhagen, 22 Mai 2018.

  1. zenhagen

    zenhagen Medlem

    Innlegg:
    121
    Jeg har lenge hatt lyst på Vipps som betalingsløsning i nettbutikken vår, men har kviet meg fordi returhåndtering er litt kronglete siden man ikke kan Vippse tilbake pengene.

    Hvordan gjør dere det med Vipps og angrerett/retur?
    Ber dere kundene om å få kontonummer, og oppretter kredittnota?

    Jeg har hørt rykter om at en løsning er på vei, men jeg har ikke fått dette bekreftet.
    Noen andre som har hørt noe?

    Mvh Tommy
     
  2. ptomter Medlem

    Innlegg:
    215
    dette er ikke noe problem. Når en vipps betaling blir utført til din nettbutikk får du en transaksjonside som du gjør i likhet om du bruker Visa/Mastercard/Maestro/BankAxcept etc. denne kan du da bruke og lage en tilbamelding dersom du utfører en tilbakebetaling/kreditnota, og dette blir da tilbakeført til rette mottaker, så dette er ikke noe problem. Etter jeg startet å tilby Vipps i min nettbutikk er dette omtrent kun det kundene bruker, og vi er der hvor vi vurderer å kutte ut visa/mastercard som tar skyhøye kostnader.
     
  3. zenhagen

    zenhagen Medlem

    Innlegg:
    121
    Takk for svar :)
    Snakket med Mystore igjen nå, og det ser ut som om de lanserer en løsning innen kort tid
     
  4. brumbrumski New Member

    Innlegg:
    3
    [QUOTE="og dette blir da tilbakeført til rette mottaker, så dette er ikke noe problem. .[/QUOTE]

    Hei, bruker du en VIPPSplugin? Som lar deg enkelt refundere via VIPPS?
    ... og du skriver kutte VISA pga høye kostnader. Har ikke VIPPS like høye?
     

Del denne siden