Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Virtuell server

datahjelp

Medlem
Hei!

jeg tenker å kjøre litt diverse virtuelle servere (har 75mbit linje og 10% blir brukt), en av de har jeg tenkt å hoste en av nettsidene mine på.

ønsker å kjøre i linux (Ubuntu), er det noen som har gode guider til hvordan jeg får dette satt opp? Ønsker helst Cpanel etc. Alle forslag er velkommen.
 

kek91

Webutvikler
Ubuntu Server har virtualiseringsprogrammer integrert som standard, les mer her: Virtualisation | Ubuntu

Har du tenkt å drifte disse serverne professjonelt, altså selge til kunder?
Det er mye du må tenke på da, og det er generelt sett ikke anbefalt å drive profesjonelt fra hjemmet ditt. Store datasentre tilbyr fysisk plass til serverne dine, så trenger du "kun" tenke på drift av selve servern(e).

Til venner og bekjente fungerer det greit nok hjemme da, det er jo veldig praktisk å ha en server tilgjengelig når du er ute f.eks.
Husk på
- Gode backup rutiner.
- Overspenningsvern (UPS) i tilfelle lyn nedslag etc
- Plassering mtp vannlekkasje
- Kjøling
- Redundans, hvis noe ryker må du ha en backup løsning som tar over for å unngå nedetid/tap av data
+ sikkert mye annet
 

datahjelp

Medlem
Hei,
takker for tilbakemelding.

Jeg leker litt med tanken på å starte en minecraft (eventuelt annen gameserver) , men så fall blir det ukentlig betaling. Men kommer nok ikke til å drive med dette "profesjonelt". KOmmer aldri til å hoste noen andre nettsider enn mine egne.
 

SYSE

Medlem
Hei!

jeg tenker å kjøre litt diverse virtuelle servere (har 75mbit linje og 10% blir brukt), en av de har jeg tenkt å hoste en av nettsidene mine på.

ønsker å kjøre i linux (Ubuntu), er det noen som har gode guider til hvordan jeg får dette satt opp? Ønsker helst Cpanel etc. Alle forslag er velkommen.

Ubuntu er ikke en supportert plattform for CPanel, du bør vurdere en annen plattform som f.eks. CentOS:

System Requirements | cPanel, Inc.

Du kan imidlertid helt fint kjøre Ubuntu med KVM i bunn for virtualiseringen sin del, og kjøre CentOS på serveren du vil ha CPanel på :)
 
Topp