Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Virtuelle spill

onlyme

New Member
Noen som tjener penger i virtuelle spill? second life f. eks. En kan jo drive med alt mulig fra nattklubb, kjøpesenter, arkitekt, til eiendomsmegler.

Har hørt at de beste tjener $3000 i døgnet:)
 

Geir E.

Medlem
Second Life tror jeg er litt som WoW, for spesielt interessert.

Har også sett folk som tjener penger på det, det var snakk om folk som solgte grafiske elementer de hadde laget til spillet. Interiør osv. $3000 i døgnet er sinnsykt bra, men sikkert mulig.
 

onlyme

New Member
det gikk et dokumentar program om dette på tv. En kinesisk dame bosatt i Tyskland eide en bedrift i Kina med 15 ansatte som drev med arkitekt tjenester i spillet. En amerikaner som drev en populær nattklubb dro inn ca $500 i døgnet. Sikkert mange muligheter for den som har tid til overs.
 

Keanu

Geek
Jeg tror nok man skal ha flaks og talent for å lykkes, og om man går inn i Second Life med innstillingen om at man skal tjene penger, er sjansene små for at man faktisk vil gjøre det. For det første så må man ha et produkt (dog virtuelt) som folk faktisk er villige til å betale for, og for det andre bør man finne en niche som ikke noen andre allerede kontrollerer og er kjente for.

I de artiklene jeg har sett om folk som tjener penger på Second Life, så har det (etter hva jeg husker) alltid vært folk som har holdt på med det en stund og dermed kjenner både markedet og spillet godt, og som har det lille ekstra som gjør at de lager noe unikt (gode 3D-grafikk-egenskaper eller lignende).

Det jeg tror jeg kan si med sikkerhet, er at det iallefall ikke er noen bli-rik-i-en-fei-metoder. Som de fleste andre bransjer krever det mye jobb, læring og teft. Mulig? Helt sikkert, som de fleste andre nicher.
 

onlyme

New Member
Ja hardt arbeid er vel eneste vei til å lykkes. Tror han med nattklubben hadde kjøpt alle tjenester for å komme igang. Han var mer en kremmertype.

Der finnes jo alt mulig fra barer med løslupne damer til strippeklubber har jeg hørt. Lurer på om det finnes bordeller også?
 
Topp