Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vis meg resepten for å markedsføre artikler!

Christian

Medlem
Hei!
Hva gjør dere når dere lager artikler for å få folk til å lese de? Legger dere de ut noen plasser? Får dere noe særlig trafikk ut av tiltakene dere gjør?

Vi gjør pr i dag ingenting med artiklene vi legger ut på hjem.no boligportal.

Vi kan gjøre det slik: Jeg tester ut hver oppskrift* jeg får med en artikkel og skriver resultatet i tråden her.

Da kunne vi kanskje fått en liten pekepinn på hva som kan fungere og hva som ikke fungerer :)




*: Hvis dere kommer med retard oppskrifter bare for å være teit kommer jeg ikke til å følge det :p
 

Christian

Medlem
Uff, jeg er vist alt for kjapp på avtrekkeren om dagen!
Jeg mener, hva gjør dere etter at dere har publisert en artikkel for å trekke trafikk til artikkelen. Altså, legger dere ut på Kudos eller MSN reporter eller hva. Håper det var litt mer oppklarende :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du bør skaffe deg mange på nyhetsbrev - det er beste måten å hente lesere og å tjene penger på.

Det er klart det hjelper litt med kudos, reporter o.l. Men, alt er jo avhengig av hvor sexy overskrift og "teaser" er.

Bruk sosiale media - facebook etc.
Bruk Twitter!

Tilbake til nyhetsbrev - bruk boligplanleggeren som en "godbit" for å få folk til å registrere seg på nyhetsbrev. Altså at man må være registrert bruker for å bruke boligplanleggeren....

Lag "guider" som du gir bort gratis hvis folk melder seg på nyhetsbrev!
Eksempel: "slik møblerer du studenthybelen for 1500,-" e.l.

Tipper du har bedre ideer til titler på de guidene...men, da har du i alle fall fått noen råd!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du vil ikke få særlig trafikk uansett hva du gjør med kudos, reporter, osv med mindre du poster i fora som er relevante for innholdet.

Som et eksempel:
Den intenst gode artikkelen:
Fremtidens amerikanske hjem er store, men grønne -hjem.no boligportal
handler om et hus med ny teknologi, som vil passe for brukerne på ITavisen og derfor bør postes til Kudos. Samtidig handler det om miljø, og da kan det være greit å tipse andre redaksjoner om saken som skriver mye om miljø, som Fremtiden i våre hender, etc.

Du må altså tenke relevans hele veien, og i Norge er det smått med muligheter innen deres nisje dessverre. Løsningen kan være å skrive "til" nisjen dere ønsker å nå, men dette kan jo gå ut over den redaksjonelle integriteten.

Samlet sett har jeg aldri opplevd at et nettsted av deres type har gjort det særlig "godt" innenfor sosiale medier. Det ligger i sosiale mediers natur; det er brukerne som skal pushe innholdet til andre brukere, og ikke mediene selv som skal pushe innholdet over på brukerne.
 

Christian

Medlem
@PA: Du har nok rett i det du sier. Jeg har ikke helt klart å se noen måte å få trafikk inn på dette området selv, derfor jeg laget denne tråden. Og det er helt klart, vi orker ikke bruke masse tid på noe som gir lite trafikk!


@Msites: Mye fornuftig du skreiv der! Twitter har vi såvidt kommet oss på, Twitter / hjem_no, men har ikke fått opp noe feed der enda.

Boligplanleggeren kan vi nok ikke begrense tilgangen til, da har jeg en følelse av at de vi samarbeider med den om ikke blir særlig happy :)

Men helt klart, nyhetsbrev er noe vi har tenkt på! Vi får finne gode måter å trigge folk til å melde seg på :) Takk for tipsene
 
Topp