Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Visningssalg - har jeg forstått det rett?

Marita

ordleker
Vanskelig å sette seg inn i Tradedoubler syns jeg! :)

Har jeg forstått det riktig om visningssalg betyr at om Per er inne på sida mi, og det lastes en annonse fra FintFirma - og selv om han ikke bestemmer seg for å gå inn på den der og da, at om han gjør det innen så og så lang tid, så får jeg allikevel penger om han da ikke i mellomtiden har vært innom en annen side som også har en annonse for FintFirma?

Etter og ha lest litt rundt både her og der lenge og vel nå, så skjønner jeg at for sider med ikke ekstremt mye trafikk, så lønner visningssalg seg, fremfor rene bannere.

Men hvordan finner jeg frem til disse annonsene i Tradedoubler? Når jeg skal søke på ulike annonser, så kan jeg velge mellom "Betaling pr. klikk eller UV" (hva er UV?) - betaling pr. lead (hva er lead?) - betaling pr. salg (noe jeg velger å tro er gjennomført salg..).. Hvilke av disse er visningssalg?

Jeg har sett "isale" blitt nevnt ifbm. visningssalg - hvor kommer det inn?

Jeg syns Tradedoubler er temmelig forvirrende for en stakkars annonsenewbie som meg :eek: (De skulle hatt en ordliste!) Jeg har da klart å finne kode og plassere på sida mi - men om den annonsen betaler spesielt bra, eller hvordan jeg får inn penger på den, om det er klikk eller ikke klikk eller salg eller visning eller gudene vet hva.. nei, se det aner jeg ikke. Og det er vel en fordel :rolleyes:

Så - om det er noen som kan forklare meg hva jeg skal lete etter, hvilke begrep og hvor og i hvilken sammenheng.. hadde jeg blitt svært fornøyd! :)
 

Marita

ordleker
Tonny, takk skal du ha. :)

Når jeg er inne på f.eks Tele2 sin programoversikt - så finner jeg under "Provisjonsstruktur" noe som heter "iMobil og abonnement", "iKontantkort", osv.. Det er disse du mener?

Og forstår jeg det rett da, om kunden går rett inn på banneren for "Mobil og abonnement" fra min side og gjennomfører bestilling, så tjener jeg (i dette tilfellet) 220,-, men om han venter noen dager ("iMobil og abonnement", så blir provisjonen mindre (i dette tilfellet 75,-)?
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Marita, det store med visningssalg er at kunden faktisk ikke trenger å klikke på banneren/linken i hele tatt. Det lagres en cookie automatisk når brukeren er inne på siden din.
 

picxx

Well-Known Member
Ja, kampanjene med iXXX er kampanjer som krediterer deg for visningssalg.

Husk at du MÅ bruke javascript ved implentering om du skal bli kreditert for visningssalgene.
Om du f.eks. bare bruker en lenke (uten java) vil ikke TD kunne sette cookies'en for deg.
 

Marita

ordleker
Ja, kampanjene med iXXX er kampanjer som krediterer deg for visningssalg.

Husk at du MÅ bruke javascript ved implentering om du skal bli kreditert for visningssalgene.
Om du f.eks. bare bruker en lenke (uten java) vil ikke TD kunne sette cookies'en for deg.

Tusen takk for svar, picxx - da vet jeg endelig hva jeg skal lete etter :) Nå har jeg forsåvidt "tusen" andre spørsmål om Tradedoubler også, men det kan jeg vel alltids ta et annet sted. Evt. med kundeservice hos dem :p
 
Topp