Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Visst er det marked for domener enda...

Bjørn

Domenespekulant
CAMBRIDGE, Mass., January 5, 2012 – Sedo, the leading online domain marketplace and monetization provider, today announced the successful negotiation of a $1 million sale for the domain name dudu.com. A memorable, short and brandable name, the sale of dudu.com to social media network DUDU was brokered, after three months of negotiations, by Sedo’s international sales team.

Dudu.com = 1 million dollar!!!! Og folk klager på noen tusenlapper for gode norske domener...:rolleyes:
 

looper

Medlem
Joda...du er inne på noe

.com vil jo alltid kunne skimte til på høye salg. Men det er nå ennå slik at i Norge så er ikke domener sett på som en "asset" ihvertfall i liten grad ifht til .com. Dette ser du enkelt dersom du i en 3 ukers periode sitter å venter på at Domeneshop publiserer utløpte listen eller at du er første mann som ser Steinhaug sin liste (når de oppdaterer). Da ser du gode .no domener til ofte firmaer som er konkurse,oppløste,etc som kan videreselges. Istedenfor å gjøre dette så dropper de dem som fluer. Men til tross for dette så har vi det ganske godt

Jeg har solgt mange domener både .com & .no. På .com så skal du ha utrolig flaks dersom du tjener store penger, de fleste salg ligger på mellom 20 dollar til 300 dollar. På .no domener klarer du lett å tjene inn 4000-6000,- NOK per domene som er middels. Og så i fra 10k og opp på de som er gode.

Dersom du Bjørn henviser til WF så tror jeg faktisk dette er feil plattform å selge på dersom du skal selge domener for over 2000 per stk. Glem finn.no, kjør på med email kanskje en telefonsamtale så slipper du å høre på at folk syter. Domener har ingen fastpris og derfor handler alt om å treffe kjøper. Ikke klag over de som syter.

Når det er sagt så kan du ikke sammenligne det norske marked med .com marked. Med tanke på at .com er internasjonalt og derfor mange flere potensielle kjøpere.
Faktisk så syntes jeg at .no domener er mye bedre enn .com å selge. Og jeg har sammenlignet en del med folk på namepros og det er ingen tvil om det er mye enklere å tjene gode penger på .no enn på .com.

Du har jo selv en haug med domener som du selger her,mange av de er helt ok, men ikke skjønner jeg hvordan du har tenkt til å få solgt de her inne.
 

Bjørn

Domenespekulant
Er enig med noe av det du sier. Uansett .no eller .com er flaks og is i magen det viktigste.. rett kjøper osv.. uansett: dudu.com til 1 million.. helt utrolig pris for et domenenavn, som ikke er et navn engang, men som sagt.. rett kjøper..
 

OldHP

Medlem
hadde jeg vært kjøperen hadde jeg nok tatt meg en flaske wiskey dagen etter kjøpet og lagt fra meg den crack pipen i det minste når man skal kjøpe domener.
 

Bjørn

Domenespekulant
tror han tok hele flaska samtidig med pipa, før han la inn budet... eller muligens han bomma på noen nuller når han la inn budet..
 

looper

Medlem
Også er det jo LITT forskjell i det å selge et domene til et eksisterende firma, hvor hele firmanavnet er nøyaktig likt domenet, kontra å selge et "random" .no-domene.

Og squatting som du ref. til her er nok vanskelige å få solgt. Kanskje de vanskeligste og med de nye reglene til NORID så hadde jeg ikke turt å røre ett domene av slik art.
 

Santo

Active Member
Hva er de nye reglene?

Det er ikke noen nye regler. Det eneste som er nytt nylig er dette:

I forbindelse med at domenekvoten for bedrifter og andre virksomheter økes fra 20 til 100 domenenavn, endres ordningen med klagegebyr slik at en abonnent som taper en klagesak i domeneklagenemnda, selv må dekke klagegebyret.
 
Topp