Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurderer å starte ny blogg - noen spm

Nordino

Medlem
Jeg har de siste årene frekventert på en rekke forum og har hatt noen sporadiske blogginnlegg her og der. Nå vurderer jeg imidlertid å lage en egen blogg for å samle skribleriene mine og kanskje tjene litt penger på reklame om innholdet blir interessant nok for de besøkende.

1. Det første spørsmålet er om jeg skal gå via en bloggtjeneste og opprette bloggen der, eller om jeg skal kjøpe et domene m/webhotell og sette den opp selv. Førstnevnte er vel en god del enklere siden det meste nesten er ferdigkonfigurert, samt at du lettere kan få flere lesere gjennom bloggnettverket.

MEN, er det noen som tillater egen reklame, eller er det bare deres reklame som dukker opp på sidene der slik at de tjener penger på gratistjenesten sin?

Tips til hva jeg bør gå for?

2. Er det noen gratis blogg-programmer/script som jeg kan laste ned for å sette opp sida mi? Vil ha det ganske enkelt og oversiktelig, men muligheter som RSS, Facebook, epost-abonnement etc. må være tilgjengelige.

3. Er det noen som har erfaringer med disse "pay per blog"-sidene der ute? Er de til å stole på? Må innleggene være på engelsk? Omtrent hvor populær må bloggen være (i visits/hits) for at man skal bli godkjent? Mulig dette er dumme spørsmål, men er blank på feltet...

Setter pris på svar :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
3. Er det noen som har erfaringer med disse "pay per blog"-sidene der ute? Er de til å stole på? Må innleggene være på engelsk? Omtrent hvor populær må bloggen være (i visits/hits) for at man skal bli godkjent? Mulig dette er dumme spørsmål, men er blank på feltet...

Jeg har en del erfaring med ReviewMe, som jo er suverent størst i markedet, og kan bare fortelle deg at du ikke har noe som helst å hente. Glem det. Du har ingen mulighet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kan du utdype det svaret?

Antar det var meg du siktet til, og jeg kan godt utdype hvorfor jeg mener at ingen nordmenn har noe å hente på de ulike pay-per-post greiene som finnes. Den første grunnen er selvfølgelig at betalingen ikke er all verdens, slik at det nesten ikke er vits.

Men den viktigste grunnen er så enkel som at HVIS du skal ha en sjanse i det markedet der, så MÅ du ha en blogg/nettside som kvalitetsmessig overgår det meste annet. Klart, skriver du engelsk som den reneste Hemingway, har brukertekke som John Chow og industriell smartness som Shoemoney himself, så er det jo bare å kjøre på.

Kanskje du drar inn $500 i måneden.
 

picxx

Well-Known Member
jeg anbefaler også bloggnorge heller enn blogg.no
du får annonsere for dem du vil, både i poster og i widgets.
 

OldHP

Medlem
Om du er på utkikk etter

Om du er på utkikk etter script som tillater "legg til kommentar" på norsk språk og en del andre der du får gratis første måneden så sjekk: JS-Kit ECHO

Enkel registrering og billig å kjøpe etter at free trial utgår.
 
Topp