Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurderer salg av et fotballforum

Erik36

Medlem
Hei

Siden jeg ikke lenger har tid til å drive forumet vurderer jeg å selge det. Har drevet det siden slutten av 2004, men under dette domenet har det eksistert siden april 2005.

Forumstatistikk: Emner: 14.669, Innlegg: 247.942, Medlemmer: 2.856

Tjener rundt 100 dollar med Adsense (har midlertidig tatt det vekk) og ca 2000 med Tradedoubler. Det er stort sett søkebokser fra Opplysningen 1881 og annonser fra Telenor, DFDS, Zapera o.l. Har kun lagt ut det som trengs til å dekke utgiftene, så muligheten for å tjene mer er absolutt til stede.

I 2007 så tjente jeg ca 20.000 med Tradedoubler og ca 8.000 med Adsense uten å jobbe så mye med annonsering. Målet var som sagt å dekke utgiftene. Tjente litt mer, men hadde jeg gått inn for å tjene mer så ville jeg nok tjent noen tusenlapper ekstra.

Forumløsningen er vBulletin og forumlisensen er betalt frem til november 2008. Designet er ikke noe å klage på, akkurat.

PageRank er 4 og skal nok bli 5 ved neste oppdatering ifølge IwebTool. Backlinks finnes det 3738 (ifølge en "website worth-nettside, mens IwebTool sier 2610 backlinks) og det er ikke så verst, tenker jeg.

Dette er et ganske populært forum og folk registreres daglig. Er oppført i det som er av emnekataloger og registrert i søkemotorer både i Norge og ellers i verden. Det finnes folk som aktivt reklamerer for forumet og signaturer med linken til forumet finnes spredt over mange nettforum i landet.

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut av prisen? Jeg har investert mye i forumet og har nærmest jobbet med det 24/7 i over 3 år.

Tusen takk for all hjelp.

Nettsiden er:
Football Unlimited - Alt om fotball
 

Erik36

Medlem
Hei

Opplysningene stemmer. De eventuelle interesserte kan sammen med meg gå gjennom statistikkene o.l. så alt kan sjekkes ut.

Jeg tenkte meg også et sted der, 20-30 000, men det er så vanskelig å annslå slike ting.

Til en eventuell kjøper kan jeg ordne billig dedikert server, og med billig mener jeg et par hundrelapper eller noe. Men slike ting tar vi via pm, altså privat.
 

Erik36

Medlem
Det må også nevnes at dette ikke er et vanlig fotballforum fullt av bråkmakere og moderatorer som sover!

Tvert imot så har vi våkne moderatorer som tar kontakt med folk dersom det trengs, retter på grammatiske feil og hjelper folk med skrivevansker.

Når det gjelder medlemmer så har vi folk som lager kamptråder, oppsummeringer og artikler som mange av journalistene i de største avisene kan være misunnelige på.

Jeg overdriver ikke hvis jeg sier at våre 15-åringer skriver bedre norsk enn 30-åringer fra andre fotballforum.

Det er bare lese å i forumet, særlig kampdag, oppsummeringer, engelsk osv.

Ta kontakt via pm eller e-post dersom du er interessert i å kjøpe. E-posten er: webmaster@footballunlimited.net
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er ikke selv interessert i å kjøpe, men regner med du vil få dette spørsmålet om en eventuell kjøper skulle komme over tråden..

Hvor mye tid legger du selv i arbeidet med forum?
 

Erik36

Medlem
Når det gjelder oppdateringer og slikt så skjer ikke det så ofte. Dersom man er entusiastisk så kan man jo jobbe med forumet hele tiden, slik jeg har gjort.

Men man må ikke jobbe med forumet så mye om dagen for det meste tar moderatorene seg av og resten som kreves av administratoren av det daglige tar maks en halvtime om dagen.
 

Erik36

Medlem
Hva er da motivasjonen din for å selge hvis dette kun tar en halv time om dagen?? Du skriver i din salgspost at det er TID! Dette kan jo umulig stemme da!

;-)

Hvis jeg sier det så må det stemme. Det trengs ikke mer enn en halvtime om dagen til å administrere forumet. Men jeg som er en entusiast er nødt til å bruke flere timer, det er det jeg mener. Har satset i dagligvarebransjen, altså både kjøpt meg inn i en stor dagligvarebutikk og jobber selv nærmest 12 timer om dagen.

Har jobbet med datarelaterte ting i de siste årene, men har nå kommet meg opp av stolen for godt. Halvtime her, halvtime der, en stor oppdatering i ny og ne, det har jeg ikke tid til lenger.

Hvordan blir live score oppdatert?

Det tar Score24 - Where timing is everything seg av. Har integrert iframe fra score24.

Hei Erik!

Hvor mange av de registrerte brukerne dine er aktive?

Og er det mulig å sende dem mail med både redaksjonelt/relevant innhold og med reklame, eller har de hatt mulighet til å reservere seg mot dette?

Hvor kommer trafikken fra?

Og har du tall på ikke-registrerte brukere i tillegg?

Mvh
Bjørn Jarle

Jeg tør anslå at det dreier seg om litt over 500 medlemmer. Mange som er innom også, men ikke alle som skriver innlegg.

I gjennomsnitt er er 100-120 registrerte som er innom hver eneste dag. Litt mindre nå siden det er Påske, men opptil 150 i helgene og enda flere når det spilles spesielt viktige kamper.

Det er rundt 300 unike besøkende om dagen, så det er flere ikke-registrerte som er innom. Mange av dem registrerer seg, mens de som kommer fra utlandet registrerer seg ikke av kjente grunner.

Det er mulig å sende e-post med relevant innhold og ikke minst reklame. De kan reservere seg mot dette, men det er vel rundt 100 av nesten 3000 medlemmer som har gjort.

Trafikken kommer stort sett innen Norge, men det har vært veldig mye internasjonalt. De fleste vet at vi ikke driver internasjonalt forum lenger, så det har dabbet av litt når det gjelder trafikk fra utlandet.

Målet mitt da jeg startet forumet var at det skulle bli et kjent og stort internasjonalt forum. Vi skulle utfordre Soccerpulse og de andre store. Så vi testet litt om hvordan det skulle gå. Vi kjørte med /forum for norske brukere mens under /forums hadde vi et internasjonalt forum. På den internasjonale delen hadde vi rundt 1500 unike hver eneste dag i løpet av sommeren 2006. Da lå vi på topp 100.000 hos Alexa både på Reach og Page Views.

Men det krevde mye jobbing å holde oppe både det internasjonale og den norske delen. Muligheter for inntjening ved å holde oppe begge delene er store, veldig store. Alle kjenner til oss for vi har vært ute og reklamert før. Så pålitelige og trofaste medlemmer finner man ingen steder. Det internasjonale forumet skal startes og det kreves en felles aksjon. I løpet av to timer så har vi reklamert både skjult og åpent "over hele fotballverden" og gjestene strømmer inn. I løpet av de første to ukene etter at vi startet det internasjonale forumet så fikk vi nesten 3000 medlemmer fra hele verden! For ikke å snakke om DEN trafikken som strømmet inn. Men det var for mye jobbing og det måtte vi dessverre kutte ut.

Holder man oppe forumet slik det er nå så må man ikke jobbe så mye med det. Mulighetene for inntjening er store nok. Men skal man sette sammen et team av 4-5 folk som kan sine saker da kan man drive et stort internasjonalt forum! Moderatorene er flinke nok og medlemmene er vant til å reklamere for forumet. De gjør alt for forumet, jeg vet hva jeg snakker om.
 
Sist redigert:

Erik36

Medlem
Har fått en del seriøse henvendelser, både her inne, privat og ikke minst fra registrerte medlemmer i forumet mitt.

Jeg må nok en gang nevne at jeg skal gjøre alt for at forumet skal fortsette å bruke den samme dedikerte serveren vi bruker pr. i dag. Dette er en avtale jeg har med en venn av meg, og det dreier seg om leie av en kraftig dedikert server til 200 kroner i måneden. Ikke til å tro, men det er sant. Slike ting tar vi via pm.
 

Erik36

Medlem
Hei igjen

Har som sagt fått en del henvendelser så det er bare å komme med bud dersom noen er interessert. Jeg skal da bestemme meg og skal nok selge innen førstkommende tirsdag.
 
Topp