Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Watermark innstikk

nancy

Medlem
har prøvd en del watermark innstikk men jeg får bare error.. Jeg bruker WordPress 3.0.1.

noen som kan hjelpe?
 

nancy

Medlem
nå har jeg installert NextGEN Gallery, men når jeg skal legge på watermark på et album/bilde får jeg opp A failure occurred...
 

Nutz

Med lem
Siden du har trøbbel med alle innstikk som har med bildebehandling å gjøre, så kan det være en modul i PHP du ikke har fått aktivert.. php_gd2 og eller muligens php_exif.

Så har vi dette med skriverettighter på "upload"-mappen.
 

Nutz

Med lem
Tror du lønner deg med å ta en henvendelse til web-hotellet ditt, høre om de kjører en spesiell konfigurasjon som gjør at du ikke får kjørt script av denne typen.
 

Nutz

Med lem
Det tror jeg de mer enn gjerne vil.

Har ikke sett så mange feilmeldinger på WP selv, når de store kjente og mye brukte Plugins ikke funker, så kan man regne med at det er noe sært på server.

Vet ikke om denne meldingen hadde dukket opp dersom det var for lite minne.
Men ser andre anbefaler å øke memory_limit i wp-config.php fra standard 32 til 64 når man har endel plugins.

define(’WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’);
 

nancy

Medlem
Dette fikk jeg til svar:


This error occurs when using GD and attempting to upload a high resolution image.
It's not the size of the file that matters here; it's the number of pixels that determine memory use in GD.

Here are some common image resolutions and their memory use in GD (assuming RGB):
800 x 600 - 1.37 MB
1024 x 768 - 2.25 MB
1200 x 1600 - 5.49 MB

As an alternative - you can resize your images before uploading if you do not require high resolution images.
This saves upload bandwidth and time for you may download one of many free programs that resize images.
Then resize the images to a smaller resolution (like 800 x 600) by the batch into a different folder
while maintaining the same filenames.

Upload the resized images to your gallery .
Then use your FTP client to overwrite the images with the higher resolution images.
 

picxx

Well-Known Member
Skulle vært et eget forum her inne for brukere av one, som hadde redirectet til hostgator.
 

Nutz

Med lem
Fant en mulig løsning på nett Nancy.
I filen "nextgen-gallery\lib\gd.thumbnail.inc.php" Linje 161

Fra
PHP:
        // increase memory-limit if possible, GD needs this for large images
        // @ini_set('memory_limit', '128M');

Til
PHP:
    // increase memory-limit if possible, GD needs this for large images
    @ini_set('memory_limit', '128M');

Går ut på å endre tilgjengelig minne. Dersom det er mulig.
 

nancy

Medlem
Nutz har prøvd å forandre på det men det forandret ingenting.

Thumbnails vises ik men henter jeg bilde fra galleriet og legger de inn i et innlegg og forhåndviser innlegget kommer bildet opp, men watermark vises ik....
 

Nutz

Med lem
-Jeg gir opp Nancy. :(

Hadde forsøkt med mindre bildeformat i lav fargedybde som jeg lastet opp, og prøvd med vannmerke-tekst. For å se om det i det heletatt var håp for noen bilder..
 

nancy

Medlem
til nå har jeg prukt tinypic for å endre bildestr men hvordan gjør jeg det før jeg laster det opp i wp?
 
Topp