Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhost for flere domener?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hei,

Som det er skrevet her tidligere, så må jo alt lagres en plass. De fleste kontrollpanel løser dette med undermapper på "hoved domenet".

DirectAdmin sitt kontrollpanel (den argeste konkurenten til CPanel) har løst dette uten under mapper på denne måten:

/home/bruker/domains/domenenavn.no/public_html/
/home/bruker/domains/domenenavn2.no/public_html/

Også gjennstår det å finne en host som kjører DA og tilbyr flere domener på en konto =)

Lykke til!

Uhm?? Er ikke det fremdeles undermapper? Ser slikt ut hos hostgator for meg (Gator bruker cPanel).

Men så kan man opprette ftp konto som kun har tilgang til undermappene (dermed ikke ser de andre). Blir ingen rot mtp .htaccess (det er jo en apache sak). Jeg bruker Addon-domains.

Og jeg aner ikke hvordan dette ser ut for root@hostgator heller (men må jo være undermapper før eller senere siden det er slik *nix filsystemet fungerer).
Det som betyr noe er hvordan dette ser ut for meg når jeg snakker ftp, og hvordan det ser ut for apache.

Ellers trenger du ikke reseller-konto men du kan bruke baby gator feks. Addon-domains kan du fremdeles opprette egne ftp-kontoer for, hvis du ønsker jobbe på denne måten.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Uhm?? Er ikke det fremdeles undermapper? Ser slikt ut hos hostgator for meg (Gator bruker cPanel).

Hei,

Når en sier undermapper tenker jeg mer på at domenenavn2.no blir linket til f.eks. /home/bruker/domains/domenenavn1.no/mappe-for-domene2/

DirectAdmin holder disse helt adskilt med hver sin public_html. På den måten vil en ikke kunne få tilgang til domenenavn2.no sine filer via domenenavn1.no (eks. http://domenenavn1.no/mappe-for-domene2/).

Det finnes selvsagt mange måter å løse dette på, men det er helt klart en fordel om man har egne mapper for hvert domenenavn.
 

picxx

Well-Known Member
Hei,

Når en sier undermapper tenker jeg mer på at domenenavn2.no blir linket til f.eks. /home/bruker/domains/domenenavn1.no/mappe-for-domene2/

DirectAdmin holder disse helt adskilt med hver sin public_html. På den måten vil en ikke kunne få tilgang til domenenavn2.no sine filer via domenenavn1.no (eks. http://domenenavn1.no/mappe-for-domene2/).

Det finnes selvsagt mange måter å løse dette på, men det er helt klart en fordel om man har egne mapper for hvert domenenavn.

Du velger selv hvor domenet skal peke, uansett wmpanel.
Bruker du standard, automatisk oppretting er det sikkert en forskjell fra penl til panel, men i alle har du selv mulighet til å forandre på dette, så ser fremdeles ikke noe problem, eller hva som egentlig diskuteres her nå...
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Du velger selv hvor domenet skal peke, uansett wmpanel.
Bruker du standard, automatisk oppretting er det sikkert en forskjell fra penl til panel, men i alle har du selv mulighet til å forandre på dette, så ser fremdeles ikke noe problem, eller hva som egentlig diskuteres her nå...

Hei,

I DirectAdmin har du tre måter å sette opp et domene tilknyttet en webkonto. Den mest brukte er som en alias som peker til samme mappe og beholder domenet i nettleseren. Nummer to er en pointer. Da blir du kastet videre til target siden og URL i nettleseren bytter.

Den siste er når en skal hoste flere domener på samme brukernavn. Da gjør DA slik som jeg skrev over. Med en mappe for hvert domenenavn som inneholder både webfiler, evnt filer for https i en egen private_html, statistikk, logger osv i samme mappen.

Og jeg tror faktisk ikke du får endret denne stien uten å gjøre det helt manuelt (i conf filer) på en DirectAdmin server.

Slik jeg forstod det på trådstarter ville han holde hvert domene separat i egne mapper uten å måtte legge domene2 under domene1. Skyt meg om jeg tar feil ;-) Og det er hva DirectAdmin gjør på en grei måte.

Ha en fortsatt fin romjul, folks!
 
Topp