Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell med flere domener

tulling99

Medlem
Hvis man kjøper et .no domene og peker det riktig tar det ikke mange dager før det funker. Dere må ha gjort noe feil.

Det er uniweb som må endre domenets nameservers til Imhosted sine nameservers. Dette gjør uniweb ved å sende endringsmelding til Norid. Før endring aksepteres hos Norid må sonefilene på Imhosted sine nameservers være parat til å ta imot det nye domenet. Altså må jeg sende mail både til Imhosted og uniweb hver eneste gang. Og det tar gjerne noen dager har det vist seg. Særlig tok det lang tid første par gangene når det var vanskelig å forklare Imhosted hva uniweb mente at de måtte gjøre.:(
 

Tonny Kluften

Administrator
tulling99, du gjør det på den tungvindte måten. Du kan bare peke domenet til imhosted sin IP så virker det med en gang. Du behøver ikke å registrere Imhosted sine navneservere hos uniweb eller Norid. Da slipper du å betale uniweb for å sende melding til Norid også.

---------------------------------------
Hjemmeside - webhosting - webhotell - Alt om Hjemmeside - webhosting - webhotell
 
Sist redigert:

tulling99

Medlem
tulling99, du gjør det på den tungvindte måten. Du kan bare peke domenet til imhosted sin IP så virker det med en gang. Du behøver ikke å registrere Imhosted sine navneservere hos uniweb eller Norid.

Det er jo utrolig rart at uniweb aldri forteller meg noe sånt.. Jeg har inntrykk av at de også syntes det er utrolig mas og kjas å gjøre det på den måten vi har gjort det til nå. Du mener ikke redirecte domenet? Det vil jo ikke bli samme resultat skulle jeg anta..
 

Tonny Kluften

Administrator
DNS kan se slik ut, dette er for et av mine domener jeg hoster hos hostgator:

Kode:
dfdfdfdfder.no 	SOA 	ns1.uniweb.no hostmaster.uniweb.no 200809053 	- 	10,800
dfdfdfdfder.no 	NS 	ns1.uniweb.no 	- 	10,800
dfdfdfdfder.no 	NS 	ns3.uniweb.no 	- 	10,800
dfdfdfdfder.no 	MX 	70.87.43.194 	10 	10,800
ftp.dfdfdfdfder.no 	  A 	70.87.43.194 	- 	10,800
mail.dfdfdfdfder.no 	  A 	70.87.43.194 	- 	10,800
dfdfdfdfder.no 	A 	   70.87.43.194 	- 	10,800
www.dfdfdfdfder.no 	A 	70.87.43.194 	- 	10,800
 
Topp