Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell som tåler 150 k besøkende daglig

Dre_C

Medlem
Noen her som har tips om webhotell som tåler 150 k unike daglig uten at det går ut over nettsiden?
 

Bjørnar

Gründer
Host1 (aff) som vanlig. Kan skaleres i alle bauer og kanter. Ville riktignok ikke hatt en slik side på et shared webhotell, men heller VPS eller dedikert - men det kan også Host1 hjelpe deg med å vurdere.
 

Dre_C

Medlem
Jeg hadde håpet å unngå VPS eller dedikert server.
Hvor mye trafikk tåler de beste webhotellene?
 

Dre_C

Medlem
Har hatt en VPS konto hos STW, men jeg sendte i dag oppsigelse av avtalen fordi det er så forbanna vanskelig å få til en enkel konto med en wordpress blogg. Så etter mitt kunnskapsnivå hadde det vært enklere med et webhotell.
 

adeneo

Medlem
Hovedproblemet er ofte ikke bare hvor mye trafikk webhotellet tåler, men som Tonny nevner over hvordan nettsiden er bygget.

En enkel statisk HTML fil med kun teksten "hello world", kan sikkert lastes en million ganger i timen fra selv det kjipeste webhotell, mens en stor side med mye databasespørringer og store ressurser som bilder osv. kan kræsje en server etter bare noen tusen visninger i timen.

En annen ting er hvilken HTTP server som brukes, Apache har mye dilldall som gjør at det går tregere, og nginx eller node.js klarer i mange tilfeller langt fler sidevisninger enn Apache.

Til syvende og sist så vil du normalt trenge dedikerte servere skalert horisontalt for å takle den trafikken, og du vil med den trafikken være Norges 20. største nettsted, og betydelig større enn NAV, Dinside, Hegnar, ITavisen osv. og du vil ha fem ganger mer trafikk enn sider som hardware.no?

Med den trafikken så trenger du sannsynligvis ikke bekymre deg over bagateller som om webhotellet koster 29,- eller om du må ha en dedikert server løsning til 2000,- i måneden.

Er du sikker på at dette er noe bekymre seg over?
 

Dre_C

Medlem
Jeg har ikke så mye besøkende i dag, men skulle gjerne ha plassert siden et sted som tåler så store topper. Det er kjedelig når besøkende ikke kommer inn på siden fordi den er overbelastet. Jeg er nå i situasjon at jeg må skifte hosting for å takle veksten siden er i.
 

adeneo

Medlem
Når det kommer til de Norske tilbyderne av webhotell så har nok de fleste av de servere på en av parkene i Oslo med god tilgang mot NIX, så det er vel ikke så stor forskjell akkurat der.

Om du kommer på en server med tre andre nettsider eller tre hundre vet du jo aldri, og det kan være store forskjeller ut i fra hvor populære de andre nettsidene er og hvordan de er bygget opp som også har betydning.

Det samme gjelder til dels på VPS, en annen kunde på samme server kan ha 30K nettsider på sin VPS, men normalt så er det færre nettsider og mer tilgang til hardware på en VPS.

Skal du være garantert så må du vel nesten over på dedikert eller kjøpe din egen server og gå for colocation, og med den trafikken du forespeiler så har oppbyggingen av siden, optimalisering av caching, databaser og annet alt å si, da det normalt er der den største flaskehalsen er, og ikke på serveren.
 
Topp