Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webtegneserie, med slide-overganger

Med nybegynnerforståelse av JavaScript og en del klipping og liming fra koder jeg har funnet på nettet, har jeg laget en HTML-side ment til å fremvise tegneseriestriper hvis man klikker "neste", klikker på ruten, eller trykker mellomromstasten.

http://warsofsol.netau.net/index2.html

Ting jeg vet burde kunne forbedres er:
- at slide-effekten ikke fungerer i Firefox. Den fungerer i IE6 og Google Chrome. Jeg spekulerer at det har noe med Firefox's særinnstillinger for CSS.
- at når man klikker neste eller forrige flere ganger på kort tid vises det en del flimring.
- det burde være mulig å lenke til en enkelt stripe, noe som jeg tror kan være nokså enkelt med JavaScript alene.
 
Nå skal det også virke i Firefox. Visstnok var Firefox mer tilbøyelig overfor style.backgroundPosition enn style.backgroundPositionY. Jeg har også stengt for å starte sliding flere ganger over kort tid - slik at flimmer unngås. Jeg vil at det skal gå an ta det piano når man leser tegneserien, så det går greit at det ikke går an å bla fort gjennom den.
 
Mootools kom jeg over en gang jeg forsøkte å finne ut hvordan en "fading news ticker" fungerte. Antar at det er mye brukbare funksjoner derifra for animasjon.
 
Topp