WF Prosjektet 2009

En tråd i 'Nytt fra WF' startet av Kenneth Dreyer, 27 Jan 2009.

  1. Robert

    Robert Mr. 66

    Innlegg:
    312
    Dette høres kjempebra ut, jeg er med! Sendt deg sider på PM Kenneth.
     
  2. Helge

    Helge Profesjonell Googlesøker

    Innlegg:
    639
    Skulle gjerne meldt meg på, men jeg vet ikke enda om jeg får tid til dette... :/
     
  3. Kenneth Dreyer Well-Known Member

    Innlegg:
    3.820
    Om du ikke har tid er det fint om du ikke melder deg på, for da vil du ikke gjøre annet enn å holde igjen mange av de andre deltagerne!
     
  4. Ståle Medlem

    Innlegg:
    1.248
    Jeg er med. Kenneth, har sendt deg PM med siden min.
     
  5. Altberger Medlem

    Innlegg:
    451
    Jeg vil være med

    Skal i gang med et prosjekt innenfor markedsføring av nord-nork reiseliv globalt.

    Dette passer jo perfekt!

    Siten er kun på prosjekteringsplanet og utvikling vil starte (håper jeg) kommende uke.
     
  6. Magnus Tangen

    Magnus Tangen Medlem

    Innlegg:
    367
    Har fulgt med i tråden, og synes at slike prosjekter i utgangspunktet er gode tiltak. Selv har jeg flere reisesider/blogger, og jeg har gjort mye for å rangere på ord og fraser (navn på land, byer o.l.) som er viktig for meg. Har også hatt fruktbare linkbytter med flere forummedlemmer. I likhet med Helge, så har jeg nå ikke tid til å bli med på prosjektet. Det som kan være litt kipt er jo at forum-medlemmene nå kommer til å trakke i hverandres "blomsterbed" i enda større grad enn vi har gjort tidligere innen denne nisjen. Det er jo ganske innlysende at vi som har jobbet med egne prosjekter innen reise/land/byer nå vil møte stor konkurranse. Dette er ikke ment som kritikk av slike prosjekter, men det kan kanskje være noe å tenke på i forkant av kommende prosjekter og valg av tema/nisjer. Vil selvsagt ønske alle lykke til med prosjektet og håper at satsingen også åpner for større bredde innen temaet og flere muligheter for linkbytte og samarbeid mellom medlemmene.
     
  7. picxx

    picxx Well-Known Member

    Innlegg:
    8.801
    Det vil ikke være mulig å ta høyde for andre forummedlemmers nisje når man setter igang slike prosjekter. Stort sett vil det være en veldig bred nisje man konsenterer seg om i slike prosjekter, og om man da skulle latt være å "tråkke i andres blomsterbed" ville slike prosjekter vært en umulighet å kjøre igang.
     
  8. OldHP Medlem

    Innlegg:
    1.336
    Tid på prosjektet.

    Hvor lang tid får vi på å bli ferdige? Har vi begynt å sende inn?
     
  9. Kenneth Dreyer Well-Known Member

    Innlegg:
    3.820
    Hele opplegget vil bli lagt opp etter et program, som dere forhåpentligvis vil følge punktvis. Deadlinene tar høyde for at de fleste jobber/studerer/jobber med egne prosjekter ved siden av. Det er vanskelig å sette noe fast tid på dette, da noen vil bruke 30 minutter daglig på noen andre vil trenge 2 timer på.
     
  10. tyr897

    tyr897 Medlem

    Innlegg:
    402
    Melder i høyeste grad min interesse :)
     
  11. Msites Ltd

    Msites Ltd Livsnyter

    Innlegg:
    3.196
    Jeg tror det kan være smart å sette ned kriteriene for hvor mye arbeid det er og sette opp en fremdriftsplan for hele prosjektet, slik at man kan si ja eller nei til dette.
    Sist ble det satt frister løpende og det var da flere som ikke klarte å henge med...

    Arbeidsmengde og tidsfrister før man sier JA tror jeg er smart!
     
  12. Kenneth Dreyer Well-Known Member

    Innlegg:
    3.820
    Om du ikke klarer å levere ca 8 artikler/undersider i uka, så er ikke dette noe for deg. Hvor lang tid du bruker på å skrive de kan ikke jeg svare på. Skal nevnes at man i år ikke kommer til å være like avhengig av at alle jobber i samme tempo!
     
  13. Msites Ltd

    Msites Ltd Livsnyter

    Innlegg:
    3.196
    Må le litt nå......for nå svarer du delvis på det jeg ber deg om! Og, da setter man jo rammene da hvis det er 8 artikler pr uke i x antall uker man skal levere....
    Hvor mange ord skal artiklene være, etc....?
     
  14. Kenneth Dreyer Well-Known Member

    Innlegg:
    3.820
    Hvor mange ord, linjer, paragrafer og bilder du har i artiklene dine er ikke opp til noen andre enn deg selv. Om du bruker 20 minutter eller 6 timer på å skrive den, er også opp til deg selv. Vil du fram til at jeg skal fortelle alle deltagere nøyaktig hvor lang tid de skal bruke på hver eneste arbeidsoppgave?

    Vi kommer til å gi tips og hjelpe folk underveis. Om du ikke klarer å henge med, synd for deg. Om du jobber raskere enn alle andre, bra for deg, for da vil du sannsynligvis rankere høyere også. Å lage gode nettsider har ingen krav når det kommer til innhold. En paragraf kan være bedre formulert og få deg til å rankere høyere enn en artikkel på 1000 ord om den er skrevet bra nok.

    Når det gjelder hvor lang tid prosjektet kommer til å gå over, så er ikke dette bestemt enda! Om du tar deg litt tid og leser gjennom trådene så vil du se at denne informasjonen kommer vi med på mandag. Men jeg tipper vi kjører det over f.eks 3 måneder til å begynne med, og om det fortsatt er mange som henger med etter disse 3 månedene er det ikke noe i veien for at vi fortsetter, men da regner jeg med at de som fortsatt er med har nettsider de er fornøyde med, har lyst til å jobbe med og ikke minst tjener penger på.

    Årets prosjekt er annerledes i.o.m at vi IKKE setter krav til arbeidsmengde, vi gir bare råd. Det skal nevnes at jo mer du legger i det, jo bedre resultater vil du også få.
     
  15. Msites Ltd

    Msites Ltd Livsnyter

    Innlegg:
    3.196
    OK! I fjor ble jo ting hengende pga at vi hadde forskjellig med disponibel tid og arbeidsmengden var ukjent...

    Jeg sier ikke at du skal definere TID, men ARBEIDSMENGDE. Da kan jeg vurdere ut ifra mine egne egenskaper om jeg har tid nok til å være med på et slikt prosjekt. Og, alle andre for den saks skyld!

    Sitter forøvrig og vurderer om jeg skal være med....
     

Del denne siden