Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WF Prosjektet 2009

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei folkens,

I år som i fjor, så skal webforumet kjøre et prosjekt hvor medlemmene går sammen om å bygge et nettverk av nettsider med målet om å lære seg masse nye kunnskaper innen de fleste områder innenfor drift av nettsider. Det vil ikke kreves at du er noe ekspert på dette fra før av, men du bør ha kunnskaper nok til å gjøre det grunnleggende. Om du aldri har laget en nettside før, selv om det bare er en liten blogg (f.eks blogspot), så kan kan dette fort bli litt avansert for deg. Du kan selvfølgelig melde deg på allikevel, men det er ingen som vil ta seg tiden til å forklare deg de mest basic stegene som hvordan man laster opp en fil med FTP osv. Dette må du klare på egenhånd.

Årets nisje vil bli REISE. Du vil få mulighet til å "reservere" din destinasjon senere, noe som vil gå etter førstemann-til-mølla prinsippet når vi åpner. Dere står selvfølgelig fritt til å forhandlere dere i mellom i ettertid.

Det er ikke fastsatt noe oppstartdato eller sluttdato enda, da jeg vil høre interessen fra dere først. Hele prosjektet vil foregå i en lukket kategori her på Webforumet. Noen av tingene som det vil fokusere på er:

- Hvordan setter man opp en god nettside
- Jobbe med SEO
- Trafikk til nettsidene
- Hvordan tjene penger på nettet
- Brukervennlighet
- Optimalisering for konvertering
- Webanalyse - hva betyr alle tallene

Vi vil jobbe som et team, akkurat som i fjor, med å bygge et nettverk innenfor reisen nisje, men med forskjellige kategorier. Du står fritt til å bruke nettsider du allerede eier.

Hvordan gikk WF Prosjektet 2008? Det gikk bra for noen og dårlig for andre. Noen av de som kom best ut av prosjektet rankerer på topp på søkeord som "lån", "kredittkort" og en rekke andre søkeord. Det jeg ser på som det største problemet med WF 08 prosjektet var at for mange konkurrerte om de samme søkeordene, noe som ikke skal bli et problem i år siden vi velger reise som nisje og vil ha en rekke destinasjoner vi kan velge mellom. Dette vil selvfølgelig bestemmes på forhånd.

Hva vil kreves av deg?

- At du er aktiv
- Grunnleggende kunnskaper om internett
- Ståpåvilje og godt humør :)

Så om du er interessert, vis litt interesse i denne tråden. Om det blir aktuelt, så vil mer informasjon komme snart.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg er med, for å sikre meg destinasjonen til et reisemål jeg allerede dominerer ganske så bra i søkemotorene.

Jeg vil vel også være å bli en slags "co-producer" av prosjektet, slik at vi får bruke det positive som kom ut av WF08, mens vi får luke unna det som var negativt med prosjektet.
Som Ole sier : 'årets opplegg høres bedre ut enn fjorårets', og det får man da håpe :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg er med såklart.
Og for å gjøre det klart med det samme. Å være med på et slikt prosjekt krever en del av de som er med. Altså jobbing over tid. Man forplikter seg. En del personer falt av i fjorårets prosjekt fordi det ikke ble en free ride. Dette er noe vi gjør sammen og muligheten for å tjene gode penger er stor hvis man fullfører sammen.
 

Keanu

Geek
Jeg er interessert i å være med. Har alt tre domener jeg kunne tenkt meg å sette opp.

Ett av problemene med WF Prosjekt 08 var at jeg ikke fikk tid til å oppdatere sidene mine så mye som jeg hadde tenkt, hovedsaklig fordi jeg ikke så resultatene jeg ønsket. Lurer derfor på om det er greit at man fokuserer på mer statiske sider denne gangen, som også passer bedre med nichen enn i fjor.

Antar fokuset igjen vil være på norske sider?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Fokuset vil selvfølgelig være på Norske sider ja. Jeg vil også tro det vil gå raskere å se resultater her enn om man sikter på søkeord som "lån". Det avhenger selvfølgelig av hvilken destinasjon du velger også, da f.eks "London" vil ha mye mer trafikk enn "Rio De Janeiro", men her vil jo folk ha mulighet til å ha litt valgfrihet.

Når det gjelder valg av søkeord vil vi fordele disse etter førstemann til møkkakonseptet så snart jeg har gitt mitt klarsignal. Jeg tenkte at alle skal kunne velge 1x hoveddestinasjoner og 2x sekundære som hovedsider. Den første til å velge en hoveddestinasjon vil få denne, men om noen andre velger din sekundærdestinasjon som hovedestinasjon vil du miste denne. Når alle søkeord har blitt fordelt på deltagerne står du fritt til å legge til så mange ekstra sekundær-søkeord som du bare vil, så lenge de ikke konkurrerer med de andre deltagerne.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ett av problemene med WF Prosjekt 08 var at jeg ikke fikk tid til å oppdatere sidene mine så mye som jeg hadde tenkt, hovedsaklig fordi jeg ikke så resultatene jeg ønsket. Lurer derfor på om det er greit at man fokuserer på mer statiske sider denne gangen, som også passer bedre med nichen enn i fjor.

Du fikk ikke resultater fordi sidene dine ikke har så mye innhold. Sidene fra WF Prosjekt 08 må ha relativt mye innhold for å tjene penger. I år vil innholdet bli mye mere nisjepreget så det trengs forholdsvis mindre innhold, men forbered dere på å sitte i time etter time og lage innhold. Det slipper man ikke unna.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Mindre innhold vil det ikke nødvendigvis bli. Velger du "Spania" må du nok skrive endel, men om "Kuala Lumpur" er destinasjonen du vil gå for blir det nok endel enklere. Nettverket vil uansett hjelpe deg en god vei med innlenker, tips til innhold, hvordan tjene penger fra siden osv.
 
Topp