Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WF Prosjektet 2009

Helge

Profesjonell Googlesøker
Når starter dette prosjektet? og når er det for sent å melde seg på?
 

zapotek

Medlem
Du vil få mulighet til å "reservere" din destinasjon senere, noe som vil gå etter førstemann-til-mølla prinsippet når vi åpner.

Viktig at vi får klart signal om når dette skal sendes inn.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ja, men vil først vekke interessen hos dere medlemmene. Tenkte å skrive en bloggpost om dette også og sende ut en epost til alle medlemmene. Hadde da også vært fint om dere medlemmene som har blogg kunne blogget om det eller noe slikt, slik at vi får flere deltagere..
 

Ole

Medlem
Ser ett problem med årets opplegg...

Mange her har eksisterende destinasjonssider, og dersom man da ikke får sitt eksisterende nettsted som hoveddestinasjon vil man være med på å bygge opp en konkurrent. (Hvis inntekten er god på det eksisterende nettstedet kan det bli litt kjedelig å jobbe frem konkurrenter...)

Kan alder på nettstedet telle inn som en faktor ved valg av hvem som skal få de forskjellige destinasjonene? Hvis tre stykker ønsker seg f.eks Brasil så får den med det lengst eksisterende nettstedet førsteretten?

Førstemann til mølla vil fungere greit dersom alle starter med samme utgangspunktet (les: ingen har eksisterende nettsteder), men det er ikke tilfellet her.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Godt poeng Ole, og akkurat derfor jeg ville ha denne tråden gående noen dager før jeg setter noen faste regler på hvordan dette skal foregå.

Jeg foreslår at de som har hatt et nettsted i over 6 mnd, med en pagerank på minst 2 har førsterett (så fremt ikke noen stiller med et eldre nettsted). Høres det greit ut?

Litt av hovedmålet med dette prosjektet er at vi alle skal få bygget oss NYE nettsider også. Jeg foreslår at de som allerede har etablerte nettsider for lov til å inkludere disse i nettverket, samtidig som de velger seg en ny destinasjon. Jeg vil da at før oppstart alle som har reisenettsider sender disse til meg, slik at jeg kan se omfanget det blir snakk om.

Et alternativ er at alle kan velge seg en "hovedside". Hovedsiden kan ingen konkurrere mot. I tillegg til dette kan også alle komme med sine sekundærsider, som det vil være tillatt med konkurrenter på. Vi vil hovedsakelig da jobbe med hovedsiden, men skal prøve vårt beste å få med oss sekundærsidene også.

Hva tror dere om dette?
 

muffins

Medlem
Hvordan er det med reisesider som ikke omhandler en spesiell destinasjon, men heller et generelt emne?
 

picxx

Well-Known Member
Tenkte å komme med litt input til det som er skrevet, og kanskje noen konkrete forslag til hvordan man kan sette opp prosjektet. (egentlig hadde det vært ok å tatt akkurat dette i et skjult forum, men det er vel lite trolig at det er noe annet norsk forum/community som kommer til å snappe dette uansett).

Ett av problemene med WF Prosjekt 08 var at jeg ikke fikk tid til å oppdatere sidene mine så mye som jeg hadde tenkt, hovedsaklig fordi jeg ikke så resultatene jeg ønsket. Lurer derfor på om det er greit at man fokuserer på mer statiske sider denne gangen, som også passer bedre med nichen enn i fjor.

Her er jeg enig med Keanu, og jeg ser også i ettertid at folk går lei av å poste nytt innhold "som i en blogg eller nettavis" hele tiden. Minisider med 10-30 sider er enkle å sette opp, og man kan i større grad konsenterere seg om trafikk og seo på siden enn om man har en side man er avhengig av å oppdatere hele tiden. Man trenger heller ikke noen annen kunnskap enn enkel html for å sette opp slike sider.

Førstemann til mølla vil fungere greit dersom alle starter med samme utgangspunktet (les: ingen har eksisterende nettsteder), men det er ikke tilfellet her.

Akkurat her er jeg enig, og i alle tidligere prosjekt jeg har deltatt i har man alltid startet fra scratch, og da heller brukt eldre sider for å linke inn til egne sider forå gi disse en boost, som brukernavn også er inne på. Er også litt usikker på hvor bra det er for eldre sider å plutselig linke ut til en god del helt nye sider, selv om de er innen samme nisje. Dette vil jo skje, medmindre alle deltakere faktisk har eldre sider de stiller med.

Hvordan er det med reisesider som ikke omhandler en spesiell destinasjon, men heller et generelt emne?

Her mener jeg man bør være klar på at deltakerne velger _destinasjon_ og ikke generelle sider som f.eks. "billige flybilletter" eller "charterturer". Disse søkeordene vil vel komme som en naturlig del på hovedsiden til de aller fleste vil jeg tro.

En bør heller ikke glemme at det er veldig mange andre plasser enn kun søkemotorer man kan skaffe trafikk fra, men om dette skal være et SEO prosjekt skjønner jeg jo selvsagt at hovedfokuset blir på søkeord og søkemotorer.
 

Tonny Kluften

Administrator
Nå er det egentlig ingen som helst forskjell på å lage et mininettsted eller å lage en blogg.
En blogg med 30 poster = et mininettsted med 30 sider. Så enkelt er det.
Men man har en enorm SEO fordel med Wordpress. Og designen gjør man som man vil med. Ingen behøver å vite at det er en blogg selv om man bruker WP.

Men la folk melde seg på nå først, så tar vi tråden til et privat forum og tegner og forklarer mere der.
 

wackamole

New Member
Tja, høres jo greit ut å melde seg på her, hvordan er det med aldersgrenser og slikt? - Setter dere noen aldersgrense på og melde seg på?

Hvis ikke, så hiver jeg meg på bølgen og melder meg på! - høres ut som et morsomt prosjekt, som jeg muligens kan tjene noen grunker på :p - også er det jo alltid en fordel og lære mer om SEO
 
Topp