Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WidgetBucks

Ståle

Medlem
Har akkurat registrert meg hos WidgetBucks, og det hele ser veldig lovende ut.

WidgetBuck er en tjeneste som leverer annonser til ditt nettsted/blogg. Annonsene er av den typen som viser flere forskjellige produkter, med pris som du kan kjøpe. Når du skal utforme annonsene kan du velge mellom 5 størrelser (160x600 - 300x250 - 728x90 - 468x60 - 660x330) og en del farger. Du kan også velge hvilken kategori produktene skal være i.

Annonsene ser stilige ut, og er etter min mening klikk-venlige. :)

Du får betalt for klikk, og de lover en CPM rate på $3-$6, noe som slår de aller fleste.

Jeg har akkurat lagt ut annonsene på en av mine nettsider, så har ikke noe data enda, men vil oppdatere denne tråden når den tid kommer.

De har forøvrig en kampanje gående nå, hvor du får $25 bare for å signe opp.

Prøv ut tjenesten nå.

(Linkene i posten er affiliate linker, det vil si at jeg tjener litt penger hvis du signer opp via dem. Noen som sa "jante-lov"?)
 

Vedlegg

  • widgetbucks.jpg
    widgetbucks.jpg
    8,4 KB · Sett: 22

Ståle

Medlem
Takk for info. Ser frem til å se resultatene dine Ståle.

Ståle, bruk samme font og farge osv på på affiliate info slik at vi ser tydelig at det er en affiliate lenke. Uansett så er det en fordel for alle hvis vi bruker affiliatelenkene til hverandre.

Tenker du på at jeg har satt siste avsnitt i en litt lysere farge? :) Syns det så bedre ut, derfor ble detslik. Teksten har jo ingen ting med selve programmet (og posten) å gjøre.

Er forøvrig spent selv. Statistikken oppdateres ikke i RT, for meg så virker det som de henger 1-2 timer etter.
 

picxx

Well-Known Member
Flyttet til riktig forum.
 

Ståle

Medlem
Flyttet til riktig forum.

Takk. Var litt usikker.

Har forøvrig funnet ut forsinkelsen på statistikken. Klikk og visninger er forsinket med 12 timer, og inntekt er forsinket med 48-72 timer (!)

Syns det var noe merkelig at jeg ikke hadde tjent noe på de klikkene jeg har sendt til nettverket. Iallefall, så langt har jeg en CTR på 0,6-0,8%.

Oppdaterer dere om et par dager. Test ut WidgetBucks selv! (Affiliate link)
 
Sist redigert av en moderator:

Ståle

Medlem
Hvorfor har de delay på 72 timer?? Det er jo helt uholdbart..

Problogger har denne forklaringen:

The reason given is that it takes time to get reports back from their advertisers

Slik jeg har forstått det så skal dette forbedres med tiden, og jeg er helt enig med deg. Det er helt uholdbart. Akkurat nå så virker det som inntektsstatistikken er oppdatert sist 30. sept. :rolleyes:
 

Ståle

Medlem
Da har jeg fått noen tall å leke med:
Etter en lengre tid venting, har nå kontoen blitt oppdatert med noen tall. Så langt ser det svært bra ut for min del. Alle annonsene er plassert "above the fold".

Format: 160x600
Kategori: Game Consoles
CTR: 0.44%
CPC: $0.17

Format: 468x60
Kategori: MP3 Players
CTR: 0.15%
CPC: $0.43

Format:728x90
Kategori: Movies
CTR: 1.55%
CPC: $0.10

Dårlig CTR på 468x60 annonsen, men bra betalt. Skal eksperimentere med annen farge på annonsen her.

Annonsene er plassert på en engelsk side, og de resterende Adsense annonsene skal nå fjernes. Disse hadde noe bedre CTR, men betalte kun $0,02-$0,05 per klikk.

Skal bli spennende å se om klikkprisen holdes oppe, og at selskapet faktisk er seriøse og betaler ut.

Registrer deg, og test selv. (Affiliate-link)
 

Ståle

Medlem
Da har de endelig tatt tilbakemeldingene til seg, og all statistikk er nå real time.

Det fungerer slik at de siste 2-3 dagene er markert rødt, og betyr at de er "pending". Altså, man får en viss anelse hva inntjeningen kommer til å bli, men de har altså mulighet til å forandre på det.

Jeg har forøvrig stor suksess med 728x90 banneret plassert høyt oppe. CTR den siste uken er 0.86%. Og CPC de 3 siste dagene ligger på $0.43. (de er fremdeles pending, så det kan forandres.)

Det skal forøvrig nevnes at jeg hadde en dag, på samme annonsen, hvor jeg kun fikk $0,03 per klikk, så det kan varriere en del.

(Har fått 2 refferals også. Takk for de som benyttet seg av min ref-link og dermed oppmnutrer meg (og andre?) til å dele gode programmer med andre på forumet.)
 
Topp