Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wip

RAVEN_NOR

New Member
Først av alt, jeg har ALDRI laget en hjemmeside før: Kan til tider og ganske ofte komme mange dumme spørsmål, men jeg vil lære - so bare with me.

Jeg har laget et design i photshop som jeg er fornøyd med, men jeg er usikker på hvilke elementer jeg trenger for og realisere alt dette her. Jeg kommer til og poste en side om gangen håper dere kan komme med litt input.

Jeg bruker Dreamweaver CS4.

homeoo.jpg


Under navigasjonsbaren skal jeg ha små thumbnails. Hvis man trykker på et av bildene skal det bildet vises inne i den store hvite ruta. Den hvite ruta skal ikke være fixed sånn som den er nå men kunne resizes alt etter dimensjonene på bildet.

Jeg vil at dette skal være litt fleksibelt/automasjon slik at det blir lett og update med nye bilder. Snakker vi da javascript? Jeg er på ingen måter noe coder men skjønner at man kan gjøre ganske mye av dette i dreamweaver uten og kunne så mye om det som skjer behind-the-scene.

Selve plaseringen av bildene er også et mysterium, snakker en div-tag for hver av thumbsa? Eller hvordan ville dere ha gjort det?
 

mkander

Medlem
Du vil altså lære. Mener du da at forumet her skal lære deg opp eller har du tenkt å gjøre noe selv for å oppnå denne kunnskapen?

Hvis jeg var deg ville jeg lagt ned et minimum av innsats selv ved f.eks. å LESE EN BOK om emnet. Da vil du veldig raskt få svar på hvordan du gjør basic posisjonering av innhold med HTML og CSS og alt annet. Ingenting av HTML/CSS/PHP/Javascript er vanskelig - ofte virker det som det vanskelige for folk er å slå opp i manualen.

Når det gjelder javascript-spørsmålet er det en bittelitt mer komplisert oppgave som vi kan komme tilbake til når du fått klar et utkast.
 

zapotek

Medlem
Velkommen til Webforumet. Vi kan ikke lære deg alt du spør om i denne posten i et innlegg. Jeg anbefaler deg som Mkander til å kjøpe en bok en bok som lærer deg grunnleggende webdesign. Les også brukermanualene til Dreamweaver og Photoshop som du bruker.
 

MrConn

Medlem
@mkander og zapotek
Det hadde kanskje vært en idé å styre RAVEN NOR til en god bok og/eller noen nettsider der han faktisk får hjelpen han trenger i stedet for å bare si "les en bok", "lær selv"...
Nå har ikke jeg peiling på noen slike bøker, men kan ihvertfall anbefale W3Schools Online Web Tutorials som god lesing.
 
Topp