Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Woocommerce - fast ekstrapris pr ekstra produkt i vogna?

Driver å mekker på en nettbutikk her, der vi selger filmer, cder & bøker. Posten endra på prisene sine (B-post finnes visst ikke lenger..), så nå ble det brått grisedyrt å sende. Må da endre på ting her, så er det noe måte man kan få lagt opp sida sånn at man har en fast pris på faste produktgrupper, feks 79 kr i frakt for ei bok, og så tar man feks 20 kr ekstra per vare ut over det?
 

Stoppet

Banned
Er det ikke bedre å bare øke prisen på produktene og sende fraktfritt? Finne en gjennomsnittlig faktor å bruke? Jeg missliker selv sterkt å måtte betale ekstra for frakt når jeg kommer til kassen.
 
Bruker frankeringsmaskin, og det er uten sporing. Var visst så billig som det gikk an å få det, i følge Posten. Prisen på sending av EN bok er nesten doblet, så SÅ sabla billig er det nå ikke..

Ser ikke problemet med ekstra frakt.. Er det ikke en selvfølge at det koster å få ting tilsendt?
 

Stoppet

Banned
Ser ikke problemet med ekstra frakt.. Er det ikke en selvfølge at det koster å få ting tilsendt?

Nei, det er ikke en selvfølge. Kanskje fra hvis en handler fra utlandet, men ikke fra norske butikker. Hvertfall ikke de jeg velger å handle fra. Selv er nokså konsekvent og velger fraktfrie butikker fremfor andre. Jeg gjorde hele julegavehandelen på nett i år, og det med kun en forsendelse med frakt.

Det er nok er konkurransefortrinn å reklamere med fraktfri levering. Dette gjorde jeg også selv når jeg drev nettbutikk. Men det er mulig at din bransje ikke bryr seg om frakt.

Har du forlatte handlekurver så kan frakten være grunnen.
 
Nei men da så.. :p Selv ofrer jeg det ikke en ekstra tanke om det koster 70 kr ekstra å få noe tilsendt.

Har vel litt å gjøre med bransje, ja. Men hvorfor er det så plagsomt med ekstra frakt om man uansett legger på prisene for å dekke nettopp frakt? Om man kjapt googler etter ei bok og så finner den i min butikk til 240 kr og med "gratis" frakt, og personen så finner ei bok til 170 kr i en annen butikk - trasig å miste en kunde bare fordi h*n i farta ikke får med seg at prisen blir den samme, og så handler i sistnevnte butikk?
 

Stoppet

Banned
Nei men da så.. :p Selv ofrer jeg det ikke en ekstra tanke om det koster 70 kr ekstra å få noe tilsendt.

Da skjønner jeg egentlig ikke problemstillingen din med at frakten har blitt dyrere. Prisen har vel økt hos dine konkurrenter også, og konkurransen er lik? Di kan vel bare fortsette som før med den endring at frakten økes til ny takst?
 
Var ikke det som var spørsmålet i utgangspunktet en gang, serru. Spørsmålet gjaldt hvordan/om det er mulig å sette opp Woo slik jeg beskrev i første post.
 
Vi bruker Bring og, ja.. Men lenge mellom, fordi volumet er så lavt. Pakke i postkasse egner seg vel best om man sender en del i gangen, mens vi kanskje sender bare 1-2 om dagen. Rundt juletider bruker vi Bring da, for da er det nok volum.
 
Topp