Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress- Hvordan endre Header?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Da må jeg selv beklage. Slike funksjoner har jeg funnet i ca 50% av themes etter en gjennomgang av ca 300stk themes jeg har lastet ned, og tok det derfor for gitt at dette var standard i Wordpress, og ikke krevde noe ekstra i functions.php fila. :)

Update: Du skulle gjerne fått et ryktepoeng for at du gjorde meg oppmerksom på den biten, men du vet jo denne meldinga man får...
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Function Reference/add custom image header « WordPress Codex

Om jeg da legger til denne linken som peker direkte mot Wordpress Codex? Er dette ikke lenger en standard funksjon i Wordpress, peterandrej?

Absolutt alt av informasjon i Wordpress Codex er noe enhver desginer burde sette seg inn i. Wordpress Codex er ikke for kodere, det funker mest for designere, men også et bra hjelpemiddel for kodere som vil lage plugins. Mange kodere lager sine egne funksjoner uten bruk av Codex også, noe jeg personlig mener er dumt - Men syns det funker OK med tanke på at "funker det, så lar vi det være..."
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, jeg sitter her på berget nå og tar meg en kroneis. Jeg koser meg. Kroneisen har en blanding av sjokolade og jordbær, siden jeg ikke liker noen av delene spesielt godt. Sammen er de to derimot ganske gode. Jeg feirer mitt slag mot selveste peterandrej. Hehe, jeg tuller litt nå altså, til de som måtte lure på det. :)

Neida, det er en standard funksjon, men er jeg allikevel takknemlig for at du fikk meg til å sjekke det peterandrej. Jeg ville aldri funnet ut av det dersom du faktisk ikke hadde svart i tråden. :)
 
Hvilken bane har logoen din, da? Jeg er ingen racer på å forklare, men om du har den i feks headerleft og det er en .logo, må du evt gjøre denne 960 og fjerne headeright. Dvs om den ligger som en logo og ikke som selve headeren, så vil den jo ikke synes om plassen er bare feks 350 px bred.
Det er hvertfall hva jeg har gjort.
:)
 

condes

Medlem
Da fikk jeg det til! Endret bare "height" under style.css

#header {
width: 960px;
height:200px; -> endret denne fra 80 til 200
color: #FFFFFF;
margin: 0px auto 0px;
padding: 0px;
overflow: hidden;
}
 
Sist redigert:
Topp