Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress - ikke vise poster på førstesiden?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dette er jo igrunn en liten løsning, og denne krever at postene som ikke skal vises på fremsiden ligger i en bestemt kategori. Det er vel igrunn den eneste løsning slik jeg kan se det.

Om den fungrerer dersom posten ligger i kategorien du har spesifisert at ikke skal på fremsiden, samtidig som den ligger i kategorier som skal vises på fremsiden, mener jeg denne allikevel sørger for at posten ikke vises.

- Håper dette hjelper litt på vei :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Herlig, funker som ei kule. Takk. Rep poeng til deg.

(Koden var ikke 100% riktig, måtte gjøre om ʼ til ')

Ok, poster alt her hvis andre er interessert.

Tutorial: How To Hide Posts From Appearing on the Home Page, But Allowing Them into The RSS Feed The Task: Publishing an entry to only the RSS feed, and to a secret url that isnʼt published on the front page of your website/blog.
The Solution: Open up index.php from your theme folder (/wp-content/themes/ <themename>/index.php).
You could also do this from the Theme Editor in your WordPress back-end (Design => Theme Editor => index.php). Locate the following code in index.php: <?php while (have_posts()) : the_post(); ?> Directly under that, place the following code: <?php if (in_category('###') && is_home()) continue; ?>
Lastly, you need to find the category ID that you want to skip the home page. WordPress 2.5 makes this a little hard to find, but itʼs still fairly simple.
Go to your WordPress dashboard, then to Manage => Categories. Click on the category you want to skip the home page, and in the address bar, youʼll see &cat_ID=###. Grab that number, and place it in the code above, where ### is.
Youʼre done the hard part. Now, when youʼre posting content that you want to only go to the RSS feed (skip home page), simply post it into that category.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Flott det gikk seg til! Det er jo igrunn en annen løsning også, som da er stikk motsatt av denne som er nevnt over. Kort sagt, vil det si og heller spesifisere akkurat hvilken kategorier som skal vises, istedenfor og spesifisere hvilken som ikke skal vises. Jeg har ikke akkurat kodensnutten i hodet, men den er vel heller ikke noe nyttig for noen tenker jeg :)

Men en liten sak jeg er usikker på Brukernavn:
Har du testet løsningen over, med en post som ligger i kategorien som ikke skal på fremsiden, samtidig som den ligger i en kategori som skal på fremsiden? Om ja, hvordan gikk det? Den holder seg borte da også, eller sniker den seg inn? :)
 

Sindre

Medlem
Min "featured"-klategori på Glabladet har en lignende mening. Kun artikler som legges i "featured" kan ha artikkelbilde, som også vises på forsiden. Dette ønsket jeg fordi jeg ikke gadd å finne bilder til hver eneste artikkel. ;)

Det jeg lurte på nå, hvis man lager en kategori bare for å la et innlegg skippe forsiden: Er det noen måte å skjule selve den kategorien på også? Sånn at det ikke vises flere "søppelkategorier" enn nødvendig? Hos meg er det hvertfall sånn at hele kategorilisten hentes fra en spesiell kode, så da vises samtlige kategorier. Dette er ikke livsviktig selvsagt, men lurer bare på om det går an.
 

Sindre

Medlem
Topp